אלה,
יותר משנה עברה מאז שהצטרפתי לקבוצת החינוך שלך, ובזמן הזה צברתי בזכותך הרבה חוויות טובות. את ראית את היכולות שלי, ודחפת אותי קדימה לעבור לכיתת מופ"ת למצוינות במדעים ומתמטיקה. עזרת לי להתמודד עם אתגרים בדרך, לימדת אותי משמעת עצמית ועודדת אותי להצליח בלימודים ולא לוותר.
4 צפייה בגלריה
התלמיד יונתן קרופיצקי ואלה רובינסקי
התלמיד יונתן קרופיצקי ואלה רובינסקי
התלמיד יונתן קרופיצקי ואם הכפר אלה רובינסקי
(צילומים: פרטי)
האמונה שלך בי נותנת לי כוחות להמשיך להצטיין ולהיות הכי טוב שאני יכול. את נמצאת איתנו כל היום. החיוך שלך הוא הדבר הראשון שאנו רואים כשאת מעירה אותנו בבוקר. את מקבלת אותנו אחרי הלימודים, מארגנת לנו פעילויות של כיף והקול שלך הוא הדבר האחרון שאנו שומעים כשאת אומרת לנו לילה טוב.
בנוכחות שלך את הופכת לדמות משמעותית עבורי. כל מה שהענקת לי ילווה אותי כל החיים, בצבא, בקריירה ובהמשך הדרך. בתודה גדולה, באהבה ובהוקרה,
יונתן קרופיצקי (יא'), תלמיד כפר הנוער ויצו ניר העמק
* אלה רובינסקי מעפולה, מדריכה ואם בית בכפר

הרב דודו,

הכרתי אותך בכיתה י' ובמשך התקופה שאתה המחנך שלי גיליתי את האיכויות שלך כמורה וכאדם. איכות של מורה שרואה כל אחד ואחד מהתלמידים, שיודע באילו דרכים אני אוהב ללמוד.
איכות של מורה שמתאים את חומר הלימוד ליכולות שלי ושל כל אחד מהחברים שלי לכיתה, ועושה ככל שביכולתו כדי שאצליח להבין את החומר. איכות של מורה שמספר בדיחות בארמית, שאמנם אני לא תמיד מבין, אבל תמיד גורמות לי לצחוק.
4 צפייה בגלריה
התלמיד עידו לכיש והרב דודו שלום
התלמיד עידו לכיש והרב דודו שלום
התלמיד עידו לכיש והרב דודו שלום
(צילומים: פרטי)
איכות של מורה שלמדתי לבטוח בו ולשתף אותו ברגשות ובעניינים אישיים, שמקשיב לי ומסייע עם עצה ומילה חכמה. בתחילת השנה, כשחזרנו ללימודים מלאים, עזרת לי להתמודד עם העומס הרב בלימודים שנוצר אחרי כל התקופה שלמדנו מרחוק בגלל הקורונה.
בזכותך הצלחתי להתגבר. על כל זה, הרב דודו, רציתי לומר לך תודה. בהערכה רבה
עידו לכיש, תלמיד ישיבת בני עקיבא תקוות יעקב
* הרב דודו שלום ממושב הזורעים, מחנך כיתה י"א

פבלו,

מה זה מורה מושלם? האם זה מורה שיודע ללמד בצורה טובה? האם זה מורה שבכלל לא מלמד ומאפשר לתלמידים רק ליהנות בשיעורים? או מורה שיודע לשלב הכל?
לא מצאתי תשובה אחת לשאלה הזו, אבל אני חושבת שמצאתי את המורה והמחנך המושלם שלי - אתה פבלו - ולקראת יום המורה, בחרתי לספר עליך ולהודות לך.
הגעתי לכיתה ז׳ בבית ספר חדש, מפוחדת ומרוגשת, ואתה קיבלת אותי בזרועות פתוחות. אף פעם לא חשבתי שארגיש כל כך בנוח לשתף מורה במה שעובר עליי, ומההתחלה גרמת לי להרגיש שייכת.
4 צפייה בגלריה
התלמידה שלי ביטון והמורה פבלו פודלובני
התלמידה שלי ביטון והמורה פבלו פודלובני
התלמידה שלי ביטון והמורה פבלו פודלובני
(צילומים: פרטי)
גרמת לי להרגיש שתמיד יש עם מי לדבר ולמי לפנות. אתה עבורי הרבה יותר ממי שהמטרה שלו היא רק ללמד את החומר ולדאוג שאעבור את המבחנים.
הדרך לא תמיד היתה קלה והיו לעתים אי הסכמות, אבל בסופו של דבר, הקשר שיש לי איתך, פבלו, הוא קשר שאני מאחלת לכל התלמידים.
אני מציעה לבני הנוער: אל תיקחו את המורים שלכם כמובן מאליו, תעריכו את כל מה שהם עושים עבורכם ותדאגו לומר להם מילה טובה. בתודה, בהערכה ובהוקרה
שלי ביטון (ט'), תלמידת בית הספר התיכון גאון הירדן דרכא
* פבלו פודלובני מכפר רופין, מחנך כיתה ט'

ילנה,

הגעתי מרוסיה היישר לכפר לפני שלוש שנים בתוכנית נעל"ה - נוער עולה לפני הורים. הגעתי לבד, ללא משפחה, ובכפר הנוער הכרתי אותך.
במשך שלוש השנים שאת המדריכה שלנו עברנו איתך כל כך הרבה חוויות שהתחזקו במיוחד בתקופת הקורונה.
4 צפייה בגלריה
התלמיד סשה מלניקוב וילנה קוזצ'קוב
התלמיד סשה מלניקוב וילנה קוזצ'קוב
התלמיד סשה מלניקוב והמורה וילנה קוזצ'קוב
(צילומים: פרטי)
לא טסנו לבקר את המשפחה, היו סגרים בארץ ובעולם ונשארנו בכפר. דאגת לבריאות שלנו ולהעביר לנו את התקופה הזו הכי נעים וכיף שאפשר.
עבורי ועבור החברים שלי את הרבה יותר ממדריכה, ואנחנו פונים אלייך בכל דבר כשצריך תגבור לימודי וגם כשקצת מתגעגעים למשפחה. כשבא לנו אוכל שיזכיר לנו את הבית, את מבשלת איתנו אוכל רוסי מסורתי כשמתחשק לנו פתאום משהו מתוק את מפנקת וכשפתחנו להקה, את היית האוהדת הראשונה שלנו, במיוחד כששרנו שירים בעברית. לימדת אותנו שמותר ואפשר גם לכעוס ושמיד לאחר מכן אפשר לשכוח ולצחוק שוב.
לימדת אותנו לחשוב. לימדת אותנו שזה בסדר לטעות, שמטעויות אפשר ללמוד ולגדול למבוגר טוב יותר. את יודעת מתי להיות קשוחה ומתי להיות רכה. את יודעת לגרום לנו להרגיש משפחה. מודים לך ואוהבים אותך
סשה מלניקוב ותלמידי י"א מכפר הנוער ויצו נהלל
* ילנה קוזצ'קוב מעפולה, מדריכה בפנימייה