השבוע התקיים כנס יזמים באזור התעסוקה "קמה" שבמועצה האזורית בני שמעון עבור יזמים המעוניינים בהקמת מפעלים לעיבוד תוצרת חקלאית באזור התעסוקה החקלאי החדש, הכולל מגרשים בשטח של 190 דונם לעיבוד תוצרת חקלאית, יקבים, ייצור גבינות ומבשלות בירה.
1 צפייה בגלריה
צילום: מועצה אזורית בני שמעון
צילום: מועצה אזורית בני שמעון
צילום: מועצה אזורית בני שמעון
(צילום: מועצה אזורית בני שמעון)
אזור התעסוקה ישתרע על פני שטח כולל של 283 דונם, מתוכם, כאמור, 190 דונם יהיו מיועדים לשיווק כמגרשים לטובת תעסוקה חקלאית לגווניה השונים ובכלל זה גם מיזמים כמו יקבים, מבשלות בירה וייצור גבינות. בנוסף לכך, יוקצה במקום שטח להקמת מפעלי עיבוד קנאביס רפואי.
"משבר הקורונה", אמר ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון, "הוכיח את מה שאנחנו כחקלאים יודעים כבר מזמן – ביטחון תזונתי מחייב שמירה ופיתוח של החקלאות הישראלית, שהיא היום הייטק לכל דבר ועניין. זו הציונות האמיתית. אנחנו רוצים מיזמים שיספקו תעסוקה לתושבים ופרנסה".
אזור התעסוקה החדש יוקם בצומת בית קמה והוא נועד לקלוט מפעלים חקלאיים הזקוקים לשטחים ייעודיים לעיבוד חקלאי כדי לפעול וכן למפעלים חקלאיים הפועלים כיום בתוך מושבים באזור ומהווים לא אחת מטרד לתושבים.
הפרויקט זוכה לתמיכה של משרד הכלכלה, שיאפשר הליך של קבלת מגרש בפטור ממכרז, וממשרד החקלאות אשר בוחן דרכים לתמיכה במיזמים שיוקמו.
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות הקיבוץ