הושלמה עסקת רכישה משמעותית בתעשייה הקיבוצית: קבוצת חוליות רכשה את חברת חופית בסכום המוערך ב-35 מיליון שקלים. על פי ההסכם חוליות תהיה בעלת 100 אחוזי שליטה בחופית. מתקניה ועובדיה של החברה, ימשיכו לפעול במתכונתם הרגילה.
1 צפייה בגלריה
חתימת העסקה בזמן הקורונה
חתימת העסקה בזמן הקורונה
חתימת העסקה בזמן הקורונה
(צילום: יח"צ)
עם מסכות הגנה על הפנים ולחיצות מרפקים במקום לחיצת יד רשמית נחתמה בימים האחרונים העסקה הגדולה לרכישת חברת חופית ע"י חוליות. המגעים בין מנהלי חוליות וחופית התנהלו בחצי השנה האחרונה עד אשר הבשילו לחתימה.
חברת חופית היא בעלת 40 שנות ניסיון ומוניטין בייצור מוצרי פלסטיק המיועדים לענפי הביוב, הניקוז והתשתיות. מפעל החברה יושב בקיבוץ כינרת (אך היה בבעלות פרטית), והחברה ידועה בזכות היותה ממציאה מקורית של שוחות ביוב מפלסטיק.
"המו"מ ארך מספר חודשים ובמהלכו למדנו את שוק שוחות הביוב בישראל שהוא מוצרה העיקרי של חופית", מספר ניצן כהן, מנכ"ל קבוצת חוליות. "לשמחתי לא עצרנו לרגע את התהליך, גם בעיצומו של משבר הקורונה, לאור החשיבות הרבה שראינו בהשלמת המהלך. מעמד החתימה עצמו היה לא שגרתי והוא נעשה כשכולנו עוטים מסכות פנים ושומרים על ריחוק על פי ההנחיות".
עוד ציין כהן כי "חופית היא חברה רווחית ואיתנה פיננסית המחזיקה בכ-30 אחוזים משוק שוחות הביוב בישראל המוערך בכ-100 מיליון שקלים. מוצר זה סינרגטי לקו המוצרים ולשרשרת הערך של חוליות שכן הוא מתחבר לצנרת PVC ו PP להולכת שפכים וביוב המיוצרת על ידינו. 70 אחוז מלקוחות חופית הם לקוחות משותפים לנו על כן הטמעתה של החברה בקבוצה מרגישה לנו טבעית מאוד".
פלג זמיר, מנכ"ל חוליות ישראל: "עד היום חופית פנתה בעיקר לשוק המקומי עם פעילות ייצוא קטנה לצרפת. כקבוצה בעלת פעילות ענפה בישראל ומעבר לים, בכוונתנו לבצע מהלך להשבחת החברה תוך ניצול הידע והמקצועיות של חוליות בכל התחומים".
חברת חוליות החלה לפעול ב-1947 והיא נחשבת לחברת הפלסטיק הראשונה של התעשייה הקיבוצית. החברה עוסקת בייצור מוצרי צנרת ואביזרים לענף הבנייה והתשתיות והיא נמצאת כיום בבעלות משותפת ושווה של קרן טנא וקיבוץ שדה נחמיה. מוצר הדגל של החברה הוא צנרת פלסטיק אקוסטית להזרמת שפכים.
מחזור המכירות השנתי של החברה נאמד ב-למעלה מ-250 מיליון שקל ומפעלה הראשי ממוקם בשדה נחמיה. בשנים האחרונות שמה לה חוליות למטרה להפוך לספקית בינלאומית מובילה של צנרת ואביזרים לענף הבנייה והתשתיות, ולשם כך רכשה והקימה מפעלי ייצור בסלובניה, הודו ופורטוגל.