קטיף הדובדבן החל השבוע עם שני זנים מוקדמים, 'הבורלא' וה'רויאל דון', שהבשלתם הקדימה בשבוע, ובשוק כבר ניתן לרכוש אותם. עם זאת, בארגון מגדלי הפירות מבשרים שהשנה צפוי יבול קטן מהרגיל.
3 צפייה בגלריה
קטיף דובדבנים
קטיף דובדבנים
קטיף דובדבנים
(צילום: תקשורות יעל שביט)
למעלה מ- 90% מהדובדבנים בארץ גדלים באזור הגליל ובגולן והשאר בהרי יהודה. ההיקף הכספי של ענף הדובדבן בישראל מגיע קרוב ל- 100 מיליון שקלים בשנה.
הענף מתאפיין במגוון זנים רחב מאד וגדל בכ- 40 יישובים בארץ. הדובדבן, זקוק לאקלים קר ולפחות ל- 1,000 שעות של מנות קור בכדי להתפתח, עם זאת מאחר והשנה החורף היה קר מהרגיל, וכלל הרבה מאוד גשם וברד שהזיקו לפריחה, נפגעה כמות היבול.
ירון בלחסן, מנכ"ל מגדלי הפירות בישראל, מדגיש שלמרות היבול המצומצם, איכות הפירות גבוהה מאוד.
3 צפייה בגלריה
ירון בלחסן ולואיס עלם
ירון בלחסן ולואיס עלם
ירון בלחסן ולואיס עלם
(צילום: ארגון מגדלי הפירות בישראל)
בלחסן: "דובדבן הוא אחד הפירות האהובים ביותר על הציבור הישראלי. העונה, היבול קטן ביחס לשנה שעברה ויעמוד על כ- 3,500 טון בלבד, 500 טון פחות מאשתקד, אך הפרי מובחר, יפה וטעים. התברכנו בארץ ישראל בפירות וירקות טובים ובריאים. בכל שנה נוספים זנים חדשים של פירות נשירים לסל הפירות עקב עבודת מחקר ופיתוח בכדי להתחרות עם פירות ייבוא. אני קורא לצרכנים הישראלים לרכוש רק פירות תוצרת ישראל, שגדלים על פי פרוטוקול פיקוח מסודר ולתמוך בייצור מזון עצמי כאן במולדת".
פילוח שוק הדובדבן בישראל לפי זנים: בורלא- 15%, רויאל דון- 10% צ'ינוק- 5%, רנייר- 20%, בינג- 30%, ואן- 5%, סטלה- 5%, הידל פינדל- 7%, סאם- 3%, אחרים- 5%.
עונת קטיף הדובדבן תסתיים בסוף חודש יוני.
3 צפייה בגלריה
דובדבנים
דובדבנים
דובדבנים
(צילום: תקשורות יעל שביט)
על פי נתוני מועצת הצמחים וארגון מגדלי הפירות בישראל, יבול פירות הקיץ יעמוד השנה על כ- 25,000 טון אגס, 115,000 טון תפוח, 100,000 טון אפרסק ונקטרינה, 6,000 טון משמש ו- 25,000 טון שזיף.