תושבים מהמועצה האזורית גזר פנו לאחרונה להנהלת המועצה והתלוננו על תופעה חדשה: השלכת פסולת בניין בשטח פתוח הצמוד לשדות חקלאיים באיזור הדרום־מזרחי של המועצה.
1 צפייה בגלריה
הפסולת ליד קיבוץ חולדה
הפסולת ליד קיבוץ חולדה
הפסולת ליד קיבוץ חולדה
(צילום: פרטי)
לטענת התושבים, מדובר באתר פיראטי שהתגלה לפני מספר שבועות, ומאז מושלכת בשטחו פסולת רבה. השטח ממוקם בין מזכרת בתיה לקיבוץ חולדה, ונמצא בתחום השיפוט של מועצת גזר.
קראו גם:
"נסעתי שם לפני שבועיים כי יצאתי לסיבוב שקיעה בשטח עם הכלבים, ופתאום ראיתי בין העצים ערימות גדולות של פסולת בניין", מספר חגי ליפמן, תושב אחד היישובים במועצת גזר. "חשבתי שזה משהו ישן, אבל כשחזרתי לשם לפני שבוע ראיתי שמספר הערימות גדל, וחלק לא קטן מהן פשוט נערמו על הדרך, על כביש הגישה שליד החורשה והשדות".
לטענת ליפמן ותושבים אחרים שהבחינו בערימות הפסולת, רובן הושלכו במקום בשבועיים האחרונים, כפי הנראה על ידי אותו קבלן שיפוצים.
"אני מניחה שהוא הבין שהמקום הזה אטרקטיבי בשבילו", אומרת תושבת המועצה, "כי הוא נמצא כמה עשרות מטרים מכביש 411, ואם אתה פונה לכיוון החורשה הסיכוי שמישהו יראה אותך הוא קלוש".
"במועצה חייבים לטפל בנושא במהירות כי כל הראיות בשטח, וכל מה שצריך לעשות זה לנסות ולאתר מי אחראי לכך", אומר ליפמן. "וחוץ מזה, אם מבינים שהמקום הפך לאתר פסולת פיראטי, צריך להציב מארבים בשטח ולתפוס 'על חם' את מי שמבצע את העבירות האלה, הפוגעות כל כך בסביבה".
ממועצת גזר נמסר בתגובה: "התופעה של השלכת פסולת בנייה ועודפי עפר בשטחים הפתוחים היא תופעה חמורה ופסולה אשר לצערנו מאפיינת את השטחים הפתוחים במדינת ישראל כולה.
"מועצת גזר עושה כל שבידה להילחם בתופעה עבריינית זו בשיתוף עם משטרת ישראל, המשטרה הירוקה, רשות מקרקעי ישראל וגורמי ממשלה נוספים".