התות הכבד בעולם: חקלאים מקדימה-צורן בדרך לשבור שיא גינס.
משפחת אריאל ממשק "תות בשדה", הופתעה כשקטפה תות במשקל 290 גרם, כשהשיא הקודם עומד על 250 גרם. "זו הרגשה נהדרת", אומר אחד האחים במשפחה, "כולם מפרגנים".
משפחת אריאל ממשק "תות בשדה" בקדימה-צורן הופתעה לגלות ביום שישי האחרון, כי בין התותים שקטפה נמצא אחד גדול במיוחד, שנשקל במשקל שנע בין 289-290 גרם ללא הגבעול. בבדיקה שביצעו ארבעת האחים ממשפחת אריאל שמנהלים את המשק לצד אביהם, מצאו כי שיא גינס לתות הגדול בעולם שייך לחקלאי יפני שגידל תות במשקל 250 גרם.
"זה שדה שהתאחר בגלל מזג האוויר השנה, הוא אגר כוחות ומוציא תותים ענקיים", מספר ידיד אריאל, אחד האחים במשק, "זה גם זן שאנחנו קוראים לו צביקה, זן שמראש מוציא תותים ענקיים. אנחנו מגדלים אותו כבר שלוש שנים, ויש מאחוריו סיפור. יש לנו חבר שקונה במשק, ובפעם הראשונה שהתות יצא, החבר שלנו התלהב מזה ממש ואמר לנו 'כמה שיוצא לכם, תביאו לי, אני אקנה'. אז קראנו לזן על שמו".
קראו גם:
מה עשיתם שגיליתם את התות?
"בדקנו בתיעודים, ראינו שאין תות כבד יותר. במוצ"ש עשינו את הרישום לאתר של גינס. הרי כל יום התות מפסיד משקל, וגם יש לו תאריך תפוגה, הוא הרי תות. אתמול בערב עשינו את הרישום. הבאנו גם עורך דין, נוטריון, שיתעד את זה איתנו".
1 צפייה בגלריה
התות הכי גדול בעולם
התות הכי גדול בעולם
התות הכי גדול בעולם
(צילום: משק אריאל)
איך ההרגשה?
"זו הרגשה נהדרת. אנחנו מקבלים הרבה פרגון מהקהילה, כולם מפרגנים. יצא לנו גם להכיר הרבה לקוחות בזמן הקורונה כי התחלנו לעבוד קצת אחרת, יותר עם לקוחות מאשר בעבר, אז היינו עובדים כמעט רק עם סוחרים. יש לנו גם חנות למשק בכניסה למושב. אנחנו כולנו מקדימה, אבא שלי חקלאי כבר 42 שנה ומגדל תותים. אנשים מכירים אותנו, וזו גאווה מקומית".