תושבי השרון סובלים מהידרדרות במצב הביטחון. פריצות לבתים, גנבות רכבים וגנבות חקלאיות הפכו לשגרה, וקיימת הסכנה כי העבריינות הכלכלית תידרדר לאלימות ואף לפיגועים לאומניים. זאת, על רקע פרצות נרחבות בגדר הביטחון המאפשרות את חדירת העבריינים. משרדי הביטחון וביטחון הפנים מגלגלים ביניהם אחריות ותושבי השרון נותרים ללא כתובת.
1 צפייה בגלריה
הסיור השבוע בגדר. "שב"חים עוברים כאן כל בוקר"
הסיור השבוע בגדר. "שב"חים עוברים כאן כל בוקר"
הסיור השבוע בגדר. "שב"חים עוברים כאן כל בוקר"
(צילום: מועצת דרום השרון)
קראו גם:
רק בשבת האחרונה בשעה 03:30, זיהה המוקדן שהיה במשמרת לילה במוקד תנועה של 2 חשודים שחדרו ממזרח והתראה התקבלה במצלמות ובגדר. החשודים אותרו בצור יגאל והועברו למעצר במשטרת טירה.
ראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן, העלתה את הנושא השבוע בפני ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לאחרונה התקיימו סיורים של שר החקלאות ופיתוח הכפר ח"כ אלון שוסטר במועצה, ושל השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון ח"כ מיכאל ביטון באזור גדר ההפרדה.
במהלך פגישה בקיבוץ חורשים עם ראש המועצה, אמר השר שוסטר: "תופעת הטרור החקלאי היא משימה לאומית ואעשה כל שביכולתי על מנת למגר אותה".
בהמשך הגיע השר ביטון לביקור בקיבוץ אייל, וסייר לאורך גדר ההפרדה הפרוצה. לאחר מכן סיכם עם גני גונן על הצעדים הבאים: תגבור מרכיבי הביטחון של היישובים, איוש כל כיתות הכוננות בתקנים וציוד מלא, החלפת רכבי הרבש"צים בחדשים וקידום תכנית עבודה משותפת ביחס למכשול ותיקונים בפרצות בגדר.
"בסיור נחשפתי למציאות חיים קשה של תושבי דרום השרון", אמר ביטון. "ההחלטות שקיבלנו יסייעו להחזרת תחושת הביטחון האישי שלהם".
גני-גונן: "אנחנו לא יכולים לאפשר למצב הזה להימשך. קו התפר פרוץ ואלפי שב"חים עוברים את הגדר הפרוצה כל בוקר. התושבים לא יכולים לחיות כך בפחד. פורצים לבתיהם גונבים משדותיהם. לא ירחק היום שאירוע פלילי של פריצה יהפוך לאירוע לאומני. נמשיך לפעול בכלל המישורים על מנת להחזיר את הביטחון האישי לתושבים. הפתרונות שהציע השר ביטון, לכשייושמו, יתנו מענה לבטחוננו".