הקמתו של ישוב חדש בנגב אושרה היום (ראשון) בצהריים על הממשלה. שמו הזמני של הישוב ייקרא "חנון", והוא ימוקם מזרחית לקיבוץ סעד שבתחום המועצה האזורית שדות נגב. השם הזמני ניתן ליישוב המתוכנן עד אשר יינתן לו שמו הקבוע על ידי התושבים שיאכלסו אותו.
1 צפייה בגלריה
יקבלו שכנים חדשים - קיבוץ סעד הסמוך
יקבלו שכנים חדשים - קיבוץ סעד הסמוך
יקבלו שכנים חדשים - קיבוץ סעד הסמוך
(צילום: עידו ארז)
קראו עוד:
בדברי ההסבר להצעה שהוגשה לפני מספר ימים לקמת היישוב, נכתב כי הביקוש למגורים ביישובי עוטף עזה גדל והולך מאז סיום מבצע צוק איתן, אך נתקבל בחלקו בקושי להיקלט ביישובים הקיימים שהינם יישובים חקלאיים שיתופיים, רובם ככולם מושבים.
עם הבאת ההחלטה על הקמת היישוב אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "זוהי בשורה גדולה לישראל, זוהי בשורה גדולה ליישובי עוטף עזה".
"מדובר ביום חג למדינת ישראל בכלל ובעוטף עזה בפרט, יום בו אנו מקימים יישוב חדש בעוטף עזה ואומרים לאויבנו שאנו חזקים ונחושים יותר מתמיד", אמר תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב. "אויבנו עסוקים בירי רקטות והפרחת בלונים ואנו בבנייה, התיישבות, חינוך ודאגה לדור העתיד".
יו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג', אמר: "להקמת יישוב חדש בימים אלה ובעיקר, בעוטף עזה, יש חשיבות לאומית עצומה. יש בה הצהרה על נחישותה של ישראל להוסיף ולבנות ולפתח את ההתיישבות בכל חלקי הארץ. יש בהחלטה הזאת גם הצהרה על כוונתה של הממשלה להמשיך ולפתח את הפריפריה. בהחלטה על הקמת יישוב חדש יש לשקול לא רק נתונים כלכליים של רווח והפסד, אלא גם את הערך הלאומי והחברתי של המעשה".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ