הקרב על האסי: בקיבוץ ניר דוד דיווחו היום כי "כ-30 מפגינים ממחאת האסי פרצו אמש לקיבוץ ניר דוד, כשהם מצוידים בשקי שינה ואוהלים". על פי הקיבוץ, המשטרה עיכבה לחקירה את מארגני ההפגנה לאחר שהוגשה תלונה על פריצה לחצר הקיבוץ תוך השגת גבול ושיבוש עבודת השער. הקיבוץ אף פרסם תיעוד מצולם מהאירוע.
2 צפייה בגלריה
מקיבוץ ניר דוד הלילה
מקיבוץ ניר דוד הלילה
מקיבוץ ניר דוד הלילה
(צילום: ניר דוד)
קראו גם:
כזכור, המאבק על נחל האסי העובר בקיבוץ החל בחודש יוני האחרון. בלב הוויכוח עמד נחל האסי הזורם בשטחי קיבוץ ניר דוד. הנקודה היוותה מוקד עימות בין חברי הקיבוץ שטענו כי מדובר בשטח פרטי צמוד לבתי תושבים ובית אבות, לבין תושבי האזור ומטיילים שביקשו ליהנות ממנו. כעת נראה שנמצאה הפשרה שמוסכמת על שני שני הצדדים.
בהודעה שיצאה הבוקר (ב') נמסר כי "פעם נוספת הוכח כי נחל האסי לא מעניין את המוחים אלא הרצון להפריע ולשבש את שגרת חייהם של ילדי וחברי הקיבוץ תוך הפעלת כוח. אנו שבים וקוראים לאנשי המחאה להרגיע את הרוחות, להפסיק את האלימות ולאמץ את שתי הפתרונות שאומצו על ידי בית המשפט והממשלה.
2 צפייה בגלריה
הדיווח שעלה בעמוד של ניר דוד
הדיווח שעלה בעמוד של ניר דוד
הדיווח שעלה בעמוד של ניר דוד
(צילום מסך: ניר דוד)
"מדובר ב-"פרויקט נחל עמל קדום" פיתוח מקטע חדש של נחל האסי לרווחת הציבור מחוץ לקיבוץ, ו-2, "האסי של בית שאן" הזרמת המים לרחובות בית שאן, בפרויקט ייחודי המשלב, עיר, טבע, ותיירות. יוזמה של ז'קי לוי, ראש עיריית בית שאן, ויורם קרין, ראש מועצת עמק המעיינות".