ליאור בן מיכאל ונוגה אדלשטיין, תלמידות כיתה ח' מהמוסד החינוכי מבואות עירון והחווה החקלאית בעין שמר שבמועצה האזורית מנשה, זכו בפרס המים של שטוקהולם לנוער בישראל לשנת 2020, בקטגוריה של "הפרס על העבודה הטובה ביותר בקרב ע"מ בתחום טיפול בשפכים", בהנחיה של סיגל לוצקי, שלי דגאי ויאיר מיודוסר.
1 צפייה בגלריה
ליאור בן מיכאל ונוגה אדלשטיין
ליאור בן מיכאל ונוגה אדלשטיין
ליאור בן מיכאל ונוגה אדלשטיין
(צילום: המועצה האזורית מנשה)
במסגרת הפרויקט, פיתחו התלמידות מודל חדשני המשמש בית גידול למושבות של חיידקים ניטריפיקנטים, המנקים את המים מתרכובות חנקן. את הרעיון פיתחו התלמידות בשיטת ה"ביומימיקרי" -המצאות בהשראת הטבע, בהשראה של "טכנולוגיה" מהטבע: מערכת הסינון המתוחכמת של ספוג הים! את המודל עיצבו והדפיסו התלמידות במדפסות מייקרבוט בחממה. כעת, יבצעו התלמידות מחקר מקיף לבחינת יעילות המודל שפיתחו, בשיתוף של מכון טיהור השפכים של המועצה האזורית מנשה.
החווה החקלאית בעין שמר הנה מרכז מחקר ופיתוח לתלמידים העובדים לצד מומחים שונים, בפיקוח של המינהל לחינוך התישבותי. תלמידי החווה זוכים בפרסים בארץ ובעולם על פיתוחים מתקדמים בתחום החקלאות, המים והשמירה על הסביבה.
ראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה בירך את התלמידות הזוכות ואת צוות החממה," ההישג של התלמידות וצוות החממה מצטרף להישגים נוספים בתחום הקיימות של מוסדות חינוך במועצה.אנו נוסיף להשקיע רבות בחינוך לקיימות ובהטמעת חדשנות במערכת החינוך של המועצה על מנת שילדינו ימשיכו לשמור ולקדם את הסביבה במועצה הירוקה והחקלאית שלנו".