"כביש 6 צפון פועל בשיטות גבייה כוחניות ודורסניות כלפי האזרחים שרוצים לשלם את עמלת הנסיעה שלהם. החברה דורשת עוד מאות שקלים קנס על אי עמידה בזמני התשלום, ומרבית הנקנסים טוענים שלא קיבלו כל דרישת תשלום", אומרת ח"כ יעל רון בן משה, תושבת קיבוץ געתון בצפון, בעקבות פניות תושבים שהביעו זעם עם קנסות שקיבלו בגין אי תשלום חשבונית בזמן.
2 צפייה בגלריה
כביש 6 חוצה צפון
כביש 6 חוצה צפון
כביש 6 חוצה צפון
(צילום: נחום סגל)
ח"כ רון משמשת גם כיו"ר הוועדה לפניות הציבור בכנסת. "אני מקבלת מאות פניות של אזרחים שכולם מדווחים על תופעה זהה - נסיעה בכביש 6 צפון, אי קבלת דרישה לתשלום (ואי ידיעה שכביש 6 צפון הינו חברה נפרדת מכביש 6) וקבלת קנס בסך מאות שקלים.
קראו עוד >>
"אילו רק חלק מן המקרים שפנו אליי נכונים, ואין לי ספק באמיתותם, אזי החברה גבתה עשרות אלפי שקלים בקנסות מאזרחים תמימים. נראה שיש כאן דפוס קבוע שמטרתו להונות את נוסעי הכביש ולגבות מהם סכומים נוספים.
"אני מברכת על הצטרפותם של ח"כ נעמה לזימי, אוסאמה אסעדי ונוספים לדבריי, ובכוונתי לקיים דיון המשך בנושא בוועדה לפניות הציבור בראשותי, ולמצוא פתרון לבעיה".
2 צפייה בגלריה
ח"כ יעל רון בן משה
ח"כ יעל רון בן משה
ח"כ יעל רון בן משה
(צילום: דוברות הכנסת)
תגובת 6 חוצה צפון: "מאז פתיחת הכביש נסעו בו 3 מיליון לקוחות, ורובו המכריע של ציבור המשתמשים בכביש שילם במועד וכן נרשם כמנוי. הליכים משפטיים נדרשים רק במקרים קיצוניים, משלא צלחו כל ניסיונות הגבייה בדרכים שנקבעו מראש בהסכם. הירשמו עוד היום כמנויים באתר כביש 6 חוצה צפון - הליך קצר, פשוט וללא דמי מנוי, משלמים רק מתי שנוסעים".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ