ניצן פלג, המכהן כראש המועצה האזורית גליל תחתון, נבחר לתפקיד יו"ר אשכול כנרת-עמקים. פלג, שמכהן בקדנציה השנייה שלו כראש מועצה, נבחר לתפקיד לאחר סיום תפקידו של יורם קרין יו"ר האשכול היוצא, שלא התמודד לקדנציה נוספת במועצה אזורית עמק המעיינות.
2 צפייה בגלריה
ניצן פלג. מקווה לשיתופי פעולה
ניצן פלג. מקווה לשיתופי פעולה
ניצן פלג. מקווה לשיתופי פעולה
(צילום: נחום סגל)

אשכול כנרת-עמקים שהוקם ב-2018 הוא גוף שמאגד בתוכו 15 רשויות ומונה כ-195,000 תושבים מכל מגוון העדות והדתות הקיימות במדינת ישראל. אחד מתפקידיו של האשכול הוא לתווך בין הרשויות עצמן לבין שלטון המרכזי ולייצר שיתופי פעולה בין הרשויות.
"את התושבים עצמם לא כל כך מעניין איפה מסתיים שטח השיפוט של טבריה ואיפה מתחיל הגליל התחתון", אמר פלג שכבר מתכונן לקדם תוכניות שיקדמו את האזור, "יש תחומים שכדי להוביל אותם בצורה משמעותית צריך בשבילם שטח גדול כמו נושאי איכות הסביבה ותיירות. אם כל רשות תפעל לבדה היא לא תתקדם רחוק מדי, ובטח לא רשויות קטנות, אבל אם היא תפעל כחלק מפלטפורמה גדולה ורחבה אז יש על מה לעבוד".
אשכול כנרת עמקים מונה כ-20 עובדים תחת ניהולו של המנכ"ל דרור ללוש שאמונים על התחומים השונים. פלג בתפקידו כיו"ר הוא זה שמתווה את המדיניות של האשכול ומה אבני הדרך שהאשכול יעסוק בהם בשנים הקרובות. "כרגע אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך אסטרטגי של האשכול ביחד עם משרדי ממשלה כדי לבנות תוכנית לאשכול כולו לאן הוא הולך", מפרט פלג, "אחד מהתחומים המשמעותיים הוא נושא התיירות, כי החוזקות של האשכול שלנו הן בתיירות. אנחנו גם האשכול הכי מגוון בארץ, מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית ויש לזה את היתרון שלו מבחינת אתרים דתיים לבקר בהם, מקומות אוכל ותרבות. אני רוצה לקחת את הדברים האלה ולהציף אותם מעל השטח ולחשוף את האזור הזה שבעיניי הוא עדיין אזור מאוד בתולי שעוד לא נחשף לציבור הרחב".

2 צפייה בגלריה
הכנרת. מורכבת מאוד
הכנרת. מורכבת מאוד
הכנרת
(צילום: יוסי וקנין)
קראו גם:

איזה תוכנית נמצאת כרגע על השולחן?
"אנחנו בונים תוכנית של מסלולי אוכל באשכול כנרת עמקים. תחום האוכל והקולינריה מאוד מדבר היום בכל העולם. זה מסלול שיתחיל בעמק המעיינות, דרך המושבות ויסתיים במרר. מסלולי האוכל יהיו מגוונים וידברו לקהלים השונים. לדוגמה מסלול של כרמים, מסלול של גבינות, מסלול של בשר או מסלול משולב או אפילו מסלול פודטראקים ויש לנו המון כאלה באשכול".
יש תחושה לפעמים או ביקורת שהאשכול פחות מורגש, איך אפשר לגרום שיכירו וירגישו בו יותר?
"על מנת שהאשכול יהיה מורגש, קודם צריך לדחוף קדימה את מה שיש לו להציע גם לתושבים וגם לרשויות עצמן. יש פה גם עניין של השלטון המרכזי שקצת חושש לתת כוח לאשכול, מאוד נוח היום לשרים לעבוד ישירות מול ראשי הרשויות וכשיש אשכול שמתווך ביניהם ברמה הפוליטית לא כולם אוהבים את זה".