השבוע ישב איש התקשורת ברק סרי בבית המשפחה ברובע ט"ו באשדוד וקיבל את פניהם של מאות המנחמים שביקשו להביע את צערם על מותה הטרגי של בתו יובל רינה ז"ל.
3 צפייה בגלריה
ברק סרי עם בתו יובל ז"ל
ברק סרי עם בתו יובל ז"ל
ברק סרי עם בתו יובל ז"ל
(צילום: פרטי)

כשדמעות חונקות את גרונו ועיניו אדומות מבכי סיפר סרי לעיתונאים, חברי הכנסת והמכרים על המאבק המתמשך של בתו בשדים שהאפילו על נשמתה ועל הדבקות שלה בחיים. ביום חמישי שעבר היא לא יכלה לשאת עוד את הכאב ושמה קץ לחייה בנס ציונה, שלושה חודשים אחרי שחגגה יום הולדת 30.
"היא אמרה לי 'אבא, אני כבר לא מאושרת", סיפר סרי בקול חלוש ומובס. הוא היה לצדה לכל אורך הדרך, עטה על פניו מסכה של גיבור כדי שבתו האהובה תרגיש בטוחה ותדע שיש לה על מי לסמוך. בחודשים האחרונים, כשמצבה של יובל הידרדר, הוא המשיך לדבר באולפני הטלוויזיה על סוגיות בוערות כמו המלחמה וגיוס חרדים אך הצופים לא ידעו שהמלחמה הכי חשובה מתחוללת אצלו בבית.
"הוא הפך עולמות בשבילה", סיפר השבוע חבר של המשפחה. "הם גם רבו המון כי ברק רצה שהיא תטפל בעצמה כדי להציל אותה. במשפחה רצו לתת ליובל את כל המעטפת אבל המחלה היתה חזקה ממנה".

"היא רצתה לחזור לחיים"


ביום שישי האחרון הובאה יובל למנוחות בבית העלמין באשדוד. מאות מכרים, חברים ובני משפחה ליוו אותה בדרכה האחרונה. בכירים בפוליטיקה ובענף התקשורת, מכריו של סרי, הגיעו אף הם לחלוק כבוד אחרון ביניהם רפי רשף, איילה חסון, ניב רסקין, חיים לווינסון וינון מגל. זעקות השבר והבכי של בני המשפחה פילחו את האוויר וחדרו ללבבות באבחת סכין. חבריה מיאנו להשלים עם מותה של הצעירה היפה תכולת העיניים בעלת הלב הענק.

3 צפייה בגלריה
יובל סרי ז"ל
יובל סרי ז"ל
יובל סרי ז"ל
(צילום: פרטי)

"היא ניסתה לחזור אל החיים, התחננה", ספד לה סרי בכאב. "היא סבלה ייסורי גיהינום ורק רצתה לשמוח ולהיות מאושרת. מה נעשה בלעדייך, אהובתי יפת התואר וטובת הלב. היא תמיד ביקשה לעזור, לתת לנזקקים, לסייע לכל מי שביקש. היתה רגישה כל כך לכל המצוקות של האנשים. כל מי שהכיר אותה, כל מי שהיה במחיצתה, התאהב בה. אלפי פעמים שמעתי את המשפט 'איזו ילדה טהורה יש לך, מלאך אמיתי'".
סרי סיפר על השנים הקשות שעברו על בתו. "היא התמודדה בכל כוחה לצאת מזה", אמר בצער. "היא אמרה לי 'אני רוצה לחזור להיות אישה שמחה', 'אבא אני רוצה שיהיה לי טוב', 'אבא אני סובלת'. יובל עשתה הכל כדי להיחלץ מהמכאובים, הלכה לכל מי שהבטיח לה הקלה. לפני כמה חודשים אמרו לה לצרף לשמה את השם של אמי המנוחה, סבתה רינה, שאותה היא לא הכירה. היא הלכה למשרד הפנים והוסיפה את השם רינה בתעודת הזהות. למרבה הטרגדיה יובלי נפטרה ביום מותה של אמי.
"אנחנו במשפחה יצאנו מגדרנו שתהיה מאושרת, רצינו רק שתפרח, שתשמח. רצית אהבה, רצית חתונה, רצית ילדים וכעת אנחנו מלווים אותך למנוחת עולמים".
האח רון נשא עיניו אל השמים ופנה לבורא עולם: "מה עשינו רע? בוקר בוקר אני מניח תפילין, מתפלל אליך שתיתן לנו בריאות ואושר, בעיקר ליובל שלנו. בחיי זכיתי להכיר שתי מלאכיות, סבתא שלי מרים ואחותי יובל ועכשיו שתיהן שוכבות אחת ליד השנייה. תגיד לי אלוהים, באיזה עולם אבא קובר את בתו וסבא מחליט שהנכדה שלו תשכב בקבר ליד אשתו?".
ביום הולדתה שחל בחודש אפריל ביקשה יובל משני אחיה רון ודן להכניס מטבע לנעל הצבאית כדי שיחזרו בשלום מהמילואים. "הנה המטבע", אמר רון במהלך ההספד. "חזרתי בשלום אבל מה נשאר לי? היית הכי קשובה, הכי אהובה והדודה הכי טובה בעולם".
בסוף דבריו פנה רון לאביו והודה לו על המאמצים האינסופיים שעשה למען יובל: "אתה האבא הטוב בעולם. אין רופא שלא ביקרת, רב שלא ביקשת את ברכתו, אבן שלא הפכת כדי לעזור ליובל שלנו".
אורית לדרמן, בת זוגו של סרי, סיפרה על הקשר המיוחד ביניהם שהלך והתחזק עם השנים. "היית ילדה של אבא והוא היה בעיקר אבא של יובל", אמרה לדרמן. "בשנים האחרונות זה התעצם והוא השיב לך כל אשר יכל. זכיתם ב-30 שנים ביחד והגיע הזמן להיפרד. יובלי, תבואי לאבא בחלומות, שימי לו יד על הלב, לטפי אותו. אני מקווה שאת במקום שכולו טוב".

"לא ויתרה על אף משפחה"


יובל עבדה בוועד העובדים בעיריית אשדוד לצדה של היו"ר איריס נפתלי. לפני כן שימשה כמזכירה של חנה בן איון ביחידת ההתנדבות העירונית וקשרי הקהילה. מחוץ לשעות העבודה התנדבה יובל בעמותת "חסדי נועם" שמחלקת סלי מזון לנזקקים. חבריה מספרים כי הנתינה היתה חלק בלתי נפרד ממנה והעשייה למען האחר הקלה על מכאוביה והעניקה משמעות נוספת לחייה.

קראו גם:

"ליובל היה לב זהב", מספר אביעד תורג'מן מנהל העמותה. "היא היתה תמיד ראשונה להציע עזרה במוקד שלנו ברובע ט'". תורג'מן מכנה את יובל "מוקד סיוע אנושי": "היא היתה מפנה אותי למשפחות קשות יום ואמהות חד הוריות שלא מופיעות אצלנו ברשימות. לפעמים היא היתה מתעקשת שנעזור למשפחה באופן מיידי. אני יכול להעיד שבזכות העקשנות והנחישות שלה הרבה משפחות לא נשארו רעבות בשבתות ובחגים. היא לא ויתרה על אף משפחה".

3 צפייה בגלריה
טיול בנות ואמהות בפריז
טיול בנות ואמהות בפריז
טיול בנות ואמהות בפריז
(צילום: באדיבות אירמה צור )

תורג'מן לא ידע על האתגרים הנפשיים עמם התמודדה יובל, הוא יזכור אותה תמיד כמי שנלחמה כדי להקל על הקשיים של הזולת: "ראיתי את יובל כמלאך שנתנה את כל כולה לאחר, וזה מעיד על האדם שהיתה באמת".
כשסרי התמודד לראשות העירייה יצאה יובל לחל"ת (חופשה ללא תשלום) כדי לא להיות בניגוד עניינים והצטרפה למטה הבחירות של אביה. "היא היתה כליל היופי וגם מתת אל", אמר סרי. "היה לה לב רחב ואוהב ותמיד נרתמה למעננו בכל דבר שנדרש". תורג'מן נזכר כיצד רתמה את מטה הבחירות בחוף לידו למען הלוחמים: "רצינו לארגן ערב לחיילים אבל לא מצאנו מקום מתאים. תוך כמה דקות יובל חזרה אליי ואמרה לי שהמטה של אביה עומד לרשותם".

התפילה שלא התגשמה


לאחר הבחירות חזרה יובל לעבודתה בעירייה אך החברים והקולגות הבחינו כי אינה כתמול שלשום. בפוסט שפרסמה ביום הולדתה היא רמזה על ההידרדרות במצבה הרגשי: "מה שהכי אני רוצה זה קודם כל בריאות לכולם, למשפחתי ולי, שיהיה לי נחת וטוב". את הברכה חתמה בתפילה לשלומם של הלוחמים והחטופים: "שכל החיילים והשבויים יחזרו בשלום הביתה, אמן".
"היא נתנה אהבה לכולם", סיפרו חבריה. "היא היתה מאוד מחוברת למשפחה במיוחד לאביה ברק שעשה הכל למענה". לאחרונה הקדישה יובל פוסט מיוחד לסבה אבינועם סרי, לשעבר סגן ראש העירייה ויקיר העיר, לרגל יום הולדתו. "פפי שלי, הסבא והאיש הכי טוב בעולם", כתבה הנכדה האוהבת. "מאחלת לך מכל לבי נחת מכולנו ושתישאר כמו שאתה מצחיק, שנון, חד ואהוב".
אבינועם ישב השבוע בבית האבלים כשהוא שבור ומוכה צער. "הנכדה האהובה שלי איננה עוד", מלמל הסב שאך לא מזמן היה בפסגת האושר כשחגג יום הולדת עם כל ילדיו ונכדיו.
אירמה צור מהחברה העירונית לתיירות ליוותה את יובל ברגעי השיא וברגעים העצובים יותר בחיים. בתה נוי ויובל היו חברות טובות מכיתה א'. היא סיפרה כי יובל היתה השושבינה של נוי וחלמה על היום שבו גם היא תעמוד מתחת לחופה. "אפשר לומר שאני גידלתי את יובל", סיפרה צור. "בצעירותן היינו יוצאות לטיולים של אמהות ובנות בחו"ל, נוי ואני ויובל ואמה שרה. אני לא מכירה אדם יותר טהור מיובל, אי אפשר שלא להתאהב בה. בחודשים האחרונים הקשר קצת התקרר בגלל הבחירות המוניציפליות והמלחמה אבל בתוך הלב היה לנו ברור שאין אהבה גדולה מזו".