מסע עקיצות שבו אנשים הפכו בן רגע מחיים ל"מתים" התגלה בכתב אישום שהוגש נגד תושב האזור, בשנות השלושים לחייו, בבית משפט השלום לרחובות.
האיש מואשם כי במהלך השנים זייף מסמכים ואף תעודות פטירה של אנשים חיים כדי להעביר את הבעלות על השטחים שלהם לידיו. במקרה אחד אף הצליח למכור את אחד השטחים בסכום של מיליון וחצי שקלים.
1 צפייה בגלריה
בית העלמין בראשון לציון. חיים הפכו ל"מתים"
בית העלמין בראשון לציון. חיים הפכו ל"מתים"
בית העלמין בראשון לציון. חיים הפכו ל"מתים"
(צילום: אבי מועלם)
מסע העקיצות נמשך לפי כתב האישום מספר שנים. תחילתו ב-2013, אז נפטר אדם שהחזיק בשטח בגבולות העיר נס ציונה. לפי הנטען הנאשם זייף ב-2015 מסמך שנחזה להיות צו הירושה של הנפטר, ובו הוא מציין את שמו של הנאשם כיורש היחידי של השטח המדובר, זאת למרות שאין ביניהם שום קשר.
הנאשם הכין ייפויי כוח של עורך דין שכלל אינו רשום במאגר לשכת עורכי הדין, ובחודש אפריל 2015 הגיש בקשה לרישום ירושה לבית הדין הרבני בתל אביב, במסגרת הבקשה הגיש את ייפוי הכוח וצו הירושה המזויפים. בעקבות הבקשה העביר רשם המקרקעין את הכתובת בקרקע על שמו.
מיד לאחר מכן מיהר הנאשם ומכר את השטח בסכום של מיליון וחצי שקלים לחברה שאליה פנה, זאת כששוויו של הנכס באותו הזמן היה 2,900,000 שקלים.
במקרה שני המתואר בכתב האישום, הכין הנאשם תעודת פטירה מזויפת לאישה שהייתה בעלים של נכס באזור נס ציונה, זאת למרות שהאישה בין החיים.
לאחר מכן זייף הנאשם צו ירושה על שם מכר שלו, והוא הגיש את שניהם לבית הדין הרבני בתל אביב בצירוף ייפוי כוח של עורך דין שכלל לא ידע על ההליך, תוך שימוש בחותמת המתחזה להיות חותמתו של עורך הדין.
בחודש יולי של שנת 2015, כך על פי כתב האישום, הגיע "שליח" מטעם עורך הדין ליחידה לרישום מקרקעין ברחובות והגיש תיק לרישום ירושה ובתוכו מסמכים, לרבות תעודת הפטירה המזויפת, צו ירושה מזויף ומסמכים מטעם עורך הדין. בשלב זה התעורר חשד מטעם היחידה לרישום מקרקעין, מעשה ההונאה נחשף והקרקע לא הועברה של שמו של הנאשם ומכריו.
גם במקרה שלישי, המתואר בכתב האישום, זייף הנאשם תעודת פטירה לאישה חיה ונושמת. גם הפעם עשה שימוש בשמו של עורך דין שאינו יודע על ההליך בחתימה על מסמכים מזויפים שונים במטרה להעביר את השטח על שמו.
במקרה זה הצליח הנאשם להעביר את הקרקע על שמו של מכר של הנאשם, אך כאשר הוגש חוזה מכר ללשכת רישום המקרקעין ברחובות שוב נחשף מעשה ההונאה ונעשו פעולות מיידיות להסרת ההעברה שנעשתה בכזב.
לאחר כל אלה הוגש נגד האיש כתב אישום בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, ושימוש במסמך מזויף.