בכפר הנוער בכדורי החלו ללמוד כ-200 תלמידים מהצפון שפונו מבתיהם עקב המצב הביטחוני. מדובר בתלמידים מבתי הספר האזוריים סולם צור, מנור כברי ואופק עברון, שפונו יחד עם משפחותיהם לטבריה וילמדו בכדורי לאורך התקופה.
1 צפייה בגלריה
התלמידים המפונים מהגליל בכדורי
התלמידים המפונים מהגליל בכדורי
התלמידים המפונים מהגליל בכדורי
(צילום: דוברות החינוך ההתיישבותי)
מנהל כפר הנוער כדורי, רועי בר אילן, ומנהלת בית הספר עדנה בז, מספרים: "התלמידים הנקלטים ישולבו בכל השכבות (ז'-י"ב) והכיתות ויצטרפו למערכת הרגילה בכדורי. הם יעבדו במשק החקלאי, יצאו להתנדבויות לסיוע לחקלאי האזור, ייהנו מחוגים ופעילות פנאי, וכן ילמדו בשיעורים מותאמים למגמות הלימוד ולשכבות הגיל שלהם".
כמו כן, גם הצוות החינוכי שהגיע איתם ישתלב בצוות החינוכי של כדורי. בר אילן ובז מוסיפים כי "כל קהילת כדורי מקבלים אותם באהבה ובלב פתוח. אנחנו יודעים כמה קשה להיפרד מהבית המוכר והאהוב, גם אם זה זמני. אנו מוצאים כי יש בידינו לעשות רבות על מנת לחזק, לסייע ולהיות שם עבור מי שזקוק לנו בימי חירום אלו ועושים זאת בחפץ לב".

קראו גם:

אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך: "נאלצתם להיפרד זמנית מהבית וזה לא קל. יחד עם זאת נשארתם עדיין בבית ההתיישבותי, בקהילה המחבקת של כדורי. נעשה הכל כדי להעניק לכם שגרה חינוכית וחברתית נעימה וטובה ככל הניתן".