הסכנה מנגיף אמבה: בעקבות הודעת משרד הבריאות על הפניית אנשים ששהו בפארק המים חוף גיא למלר"ד (מיון), לבית חולים העמק ולבית חולים צפון הגיעו בשעות האחרונות 60 בני אדם.
2 צפייה בגלריה
בית חולים העמק
בית חולים העמק
בית חולים העמק
(צילום: שרון צור)

כזכור, ילד בן 10 נדבק באמבה אוכלת מוח לאחר שנפש בפארק המים חוף גיא. כתוצאה מכך הפארק נסגר עד להודעה חדשה.
מעיריית טבריה נמסר כימדובר במקרה השני השנה, לאחר שלפני כחודש נדבק אדם נוסף באמבה המוכרת בשם המדעי 'נגלריה פאולרי'.
עוד נמסר מעיריית טבריה כי הילד בן ה-10 שבילה בפארק המים לפני 8 ימים פיתח בתחילת השבוע תסמינים שמבדיקה שנעשתה בבית החולים, עלה כי כי נדבק באמבה, בה נדבקים כתוצאה מכניסת מים לתוך רירית האף ומשם למוח. לאחר התחקות אחר המקומות בהם היה הילד, עולה כי הוא רחץ בפארק המים חוף גיא.
בעקבות כך, הוחלט על סגירת הפארק לצורך בדיקות מעבדה ועד להודעה חדשה.
מבית חולים צפון נמסר: "במהלך הלילה הגיעו אל מרכז רפואי צפון כארבעים מטופלים. לאחר בדיקה במל"רד, 36 שוחררו הביתה וארבעה ילדים אושפזו להמשך בדיקות והשגחה. לא אובחנו מקרים חדשים".

2 צפייה בגלריה
ד"ר ביביאנה חזן
ד"ר ביביאנה חזן
ד"ר ביביאנה חזן
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

דוברות המרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית: "במהלך הלילה פנו אל המרכז הרפואי העמק 20 מבוגרים וילדים בשל חשש שנדבקו, לאחר ששהו בימים האחרונים בכנרת. לדברי ד"ר ביביאנה חזן, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי העמק, כל הפונים שהגיעו הם בריאים וללא סימפטומים, הם נבדקו ושוחררו. ד"ר חזן מחדדת, כי בהתאם להנחיית משרד הבריאות, יש לפנות לבדיקה במידה שמופיעים תסמינים של דלקת קרום מוח כגון כאב ראש עם הקאות, טשטוש ראיה וקישיון עורף".