סאקר אל עטאונה (55) ובתו דינא (18), תושבי חורה, טבעו למוות אמש (שלישי) בחוף לא מוכרז בפלמחים.
אמש, סמוך לשעה 21:50, התקבל דיווח במוקד מד"א במרחב איילון על טביעתם של האב ובתו בחוף לא מוכרז בפלמחים. צוותי מד"א שהוזעקו למקום, ביצעו פעולות החייאה בשניים. אך מותו של האב נקבע כבר עם הגעתו לבית החולים "שמיר-אסף הרופא". בתו פונתה במצב קשה לבית החולים, אך כעבור שעות אחדות נקבע מותה.
1 צפייה בגלריה
סאקר אל עטאונה וזירת האירוע בפלמחים
סאקר אל עטאונה וזירת האירוע בפלמחים
סאקר אל עטאונה וזירת האירוע בפלמחים
(צילום: פרטי, תיעוד מבצעי מד"א)
בני המשפחה, כך התברר, הגיעו מחורה לחוף באזור פלמחים כדי לבלות את הערב האחרון של חג הקורבן. בעוד אם המשפחה נשארה על החוף עם שני ילדיה הקטנים, נכנסה בתם בת ה- 18 לים והחלה לטבוע. האב והאם חשו לעזרתה, אך תוך כדי ניסיונות ההצלה טבע האב. האם הצליחה להיחלץ ולצאת מהמים. כאמור, מותו של האב נקבע במקום ומותה של בתו נקבע שעות אחדות מאוחר יותר.
"רצנו מאות מטרים בחשיכה", סיפרו חובשי מד"א, דניס סבצ'נקו ויוסף ששון, "עם הציוד הרפואי עד לקו המים. השניים שכבו על החול במרחק של עשרות מטרים זה מזה כשהם מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הדלקנו פנסים על מנת שנוכל לבצע בדיקות רפואיות והתחלנו מיד בפעולות החייאה מאומצות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות, כשבמקביל שוטרים האירו את האזור באמצעות זיקוקי תאורה. כעבור דקות ארוכות של טיפול רפואי אינטנסיבי שב ליבה של הצעירה לפעום והיא פונתה לבית החולים כשהיא מונשמת".