גם השנה, כמו בכל אביב, הגיעו למרכז רפואי צפון (פוריה) בני ובנות שנת המצווה מבית הספר 'מול גלעד' באשדות יעקב איחוד ליום התנדבות בדמותו ובמורשתו של מורן כהן ז"ל, שנהרג במלחמת לבנון השנייה.
2 צפייה בגלריה
מורן כהן ז"ל
מורן כהן ז"ל
מורן כהן ז"ל, והאב השכול שמוליק כהן מספר לילדים על פינת ההנצחה
(צילום: מרכז רפואי צפון, צילום: אתר יזכור)

לאחר שהשתתפו בטקס לזכרו, התלמידים פנו לעסוק בפעילות התנדבותית בבית החולים, שתלו שיחי מורן בתרומת המשפחה ועלו למנחת המסוקים לפגוש את טייס המסוק שרון שילה שחילץ את מורן.
הפרויקט המיוחד התחיל לפני 17 שנים ביוזמה של דגנית ארזי, המחנכת של מורן בבית הספר מול גלעד. דמותו המיוחדת והערכים שליוו אותו היוו השראה. העובדה ששירת כחובש היא שהכריעה לשיתוף פעולה עם המרכז הרפואי צפון. "הרגשתי שחשוב שכמה שיותר ילדים ואנשים יכירו את מורן, את עולם הערכים שהנחה אותו, את המורשת שבעצם ציווה לנו בבחירותיו ובהתנהגותו היום יומית", סיפרה ארזי, "כך עלה הרעיון לקיים פעילות התנדבותית במטרה להמשיך ולהנחיל את דרכו של מורן שנקטעה לפתע פתאום".
מורן ז"ל, בנם הצעיר של ניצה ושמוליק, שירת כלוחם וחובש בסיירת צנחנים ונהרג בקרבות בבינת ג'בייל באוגוסט 2006. לפני גיוסו לצה"ל יצא לשנת שרות בכפר הנוער נווה הדסה. לאורך השנים היה מעורב תמיד בסביבה ובקהילה, עזר לזולת והקפיד לשמור על סביבה נקיה ואהבה עזה לטבע ולאדם.
הפעילות המיוחדת ששיאה מתרחש במרכז הרפואי מתחילה הרבה קודם, בשיחות בבית הספר עם התלמידים על חינוך ונתינה. לאחר מכן התלמידים נפגשים עם המשפחה, וצופים בסרט על מורן ז"ל. המפגש במרכז הרפואי הוא שיאו של התהליך וכולל את מימוש הערכים שלמדו לאורך הדרך.
"הפעילות המשותפת של בית הספר מול גלעד עם מרכז רפואי צפון משמשת דגל לשיתוף פעולה נכון בין בית החולים והקהילה, אנו רואים חשיבות עליונה לנושא החינוך לערכים טובים והתנהגות ראויה בין בני האדם", אמר האב השכול שמוליק.

2 צפייה בגלריה
מורן כהן ז"ל
מורן כהן ז"ל
טייס המסוק שרון שילה מסביר לילדים על מסוק הפינוי
(ילום: מרכז רפואי צפון)
קראו גם:

התלמידים, המורים, המשפחה, החברים והנהלת המרכז הרפואי התכנסו באודיטוריום של המרכז הרפואי לטקס משותף שם נשאו דברים, בין היתר, שמוליק כהן, אביו של מורן, מנהל המרכז הרפואי פרופ' ארז און, שרון שילה הטייס, ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום וילדי שנת המצווה שהקריאו קטעים ושרו.
עם תום הטקס יצאו התלמידים לנטיעות. 100 שיחי מורן חדשים ניטעו השנה, תרומת המשפחה. מה שמביא את סך השיחים שנטעו התלמידים לאורך השנים במרכז הרפואי ל־ 1,600. החלק של ההתנדבות כלל ניקיון של מרחבי החוץ של המרכז הרפואי. הילדים קיבלו כפפות גומי ושקי אשפה ואספו לכלוך מהשטח שהוקצה לכך במתחם המרכז הרפואי.
משם המשיכו התלמידים לביקור בפינת ההנצחה לזכרו של מורן שנמצאת סמוך ל'שדרת המורנים' הראשונה שניטעה בשנת 2009 מול ביתן מחלקת יולדות. לאחר מכן עלו התלמידים למנחת המסוקים שם שרון שילה, הטייס והפרמדיק שבכוננות הסבירו על פעילותם - מבט נוסף על נתינה והצלת חיים.
מנהל בית החולים פרופ' ארז און המשתתף בטקס כל שנה הודה למשפחה וייחל שימשיך להתקיים עוד שנים רבות.