במרכז רפואי צפון נפתח בימים האחרונים המכון החדש לבריאות השד ע"ש מירי (בליש) מורד. המכון החדש מביא לתושבות ותושבי הצפון את הטכנולוגיה המתקדמת בעולם לזיהוי מוקדם של סרטן השד.
2 צפייה בגלריה
קרן כהן
קרן כהן
קרן כהן
(צילום: הרון נלגאבץ, מרכז רפואי צפון)

על פי המרכז הרפואי צפון הפרויקט הוקם בעלות של למעלה משני מיליון שקל, מתוכו גוייסו תרומות בסיוע משפחות בליש ומורד בסך 900 אלף שקל.
גולת הכותרת של המכון החדש היא כאמור הטכנולוגיה. מכשיר הממוגרפיה החדש עובד בשיטת הטומוסינתזיס. במקום צילום דו מימדי, המכשיר מספק תמונה תלת מימדית ומהרבה יותר זוויות, כך ניתן לזהות גידולים שלא ניתן היה בצילום דו מימדי רגיל. נוסף לכך הקרינה יותר נמוכה, זמן הצילום קצר יותר והלחץ על השד נמוך יחסית, מה שמשמעותי לנשים רבות הנמנעות מהבדיקה מחשש לכאב.
המתחם החדש איפשר להגדיל את מספר התורים הזמינים במרכז הרפואי ולאפשר לנשות האזור לבצע את הבדיקה המדויקת ביותר בזמן הקצר ביותר בזכות המרחב והצוות שגדלו.
קרן כהן, דימותנית ואחראית דימות שד במרכז הרפואי צפון מספרת: "הכל התחיל בחלום שהיה לי להעניק לנשים שמגיעות אלי לבדיקות את המרחב הנעים ביותר עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. הציוד פה יותר חדיש ולכן יכול לזהות אם יש חלילה גידול בשלב מוקדם הרבה יותר. ככל שהטכנולוגיות יותר חדישות, ניתן לזהות גידולים הרבה יותר קטנים. כל תושבת האזור, לא משנה באיזה קופת חולים היא, יכולה לבוא אלינו ולהבדק".
רוני בליש, אחיה של מירי: "הגשמנו חלום להנצחת שמה של מירי, אבל באותה נשימה זהו חלום שהוגשם לכל תושבי ואזרחי הצפון שיזכו למכשור רפואי חדש ומתקדם ביותר".

2 צפייה בגלריה
המשפחה וצוות המרכז הרפואי מול שלט המכון החדש
המשפחה וצוות המרכז הרפואי מול שלט המכון החדש
המשפחה וצוות המרכז הרפואי מול שלט המכון החדש
(צילום: הרון נלגאבץ, מרכז רפואי צפון)
קראו גם:

ד"ר דינה קגן, מנכ"לית עמותת ידידי מרכז רפואי צפון הודתה למשפחות בליש ומורד: "במשך כשנה הובילה המשפחה קמפיין גיוס המונים על מנת לגייס את הכסף למכשיר. במהלך הקמפיין התרגשנו לראות את ההתגייסות מחממת הלב של כל קהילת האזור מכל המגזרים. ילדי בתי הספר, בעלי עסקים במרחב, בני משפחה וסתם אנשים מן השורה. כולם חברו להגשמת החלום שהפך למציאות. אישיותה המיוחדת של מירי תונצח לעד על שם מכון שיקדם גילוי מוקדם של סרטן השד ויציל חיים".
עם הכניסה למכון החדש, השינוי ניכר בעיצוב, באסתטיקה ובמוזיקה המושמעת ברקע. ההליך כולו מתקיים כעת במתחם נפרד, עם חדר המתנה מופרד ומעוצב המיועד רק למטופלת ולמלווה.