ישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית – הראשונה בהנהגת ליאור שמחה – התקיימה ביום ראשון בקיבוץ בארי.
1 צפייה בגלריה
מזכירות התנועה הקיבוצית בקיבוץ בארי
מזכירות התנועה הקיבוצית בקיבוץ בארי
מזכירות התנועה הקיבוצית בקיבוץ בארי
(צילום: התנועה הקיבוצית)

ראש מועצה אזורית אשכול גדי ירקוני מסר סקירה על יישוביו שעברו למגורים זמניים אחרי השהות במלונות, ואחריו סיפר גילי מולכו, מזכיר הקיבוץ המארח, על האתגרים הרבים עימם מתמודד הקיבוץ שצפוי לעבור בעוד מספר חודשים למעין "קיבוץ חדש" שנבנה עבור בארי בקיבוץ המארח – חצרים. הוסיפו לדיווח ח"כ אלון שוסטר, ואיש הקשר אל מנהלת תקומה, רם שפע. אשר ציינו כי השיקום של היישובים והאישי יארך זמן רב, והוא יורכב מהרבה מאוד פתרונות קטנים.
עבור מזכ"ל התנועה ליאור שמחה זו הייתה פגישה ראשונה עם כל חברי המזכירות. הוא פרש את שלושת העוגנים של עבודת התנועה בחודשים הבאים, ואלה הם מעורבות עמוקה בשיקום קיבוץ וקהילות הנגב המערבי וגבול הצפון, מעורבות עמוקה במאבק משפחות החטופים, ועבודה שוטפת של מחלקות ואגפי התנועה במגוון הרחב של חיי הקיבוץ, בתוך כך גם צפויים מאבקים ציבוריים על שמירת האינטרסים וזכויות החברה הקיבוצית. שמחה ציין כי הוא רואה את התנועה לוקחת הובלה בשורה ארוכה של נושאים עבור הקיבוצים. נטע קדם מנכ"לית התנועה הוסיפה כי בשבועות הקרובים "נתרגם" את הדגש החזק על עזרה ליישובי הגבולות בתוכנית העבודה של האגפים והמחלקות.

קראו גם:

ישיבת המזכירות נערכה שעות לפני כינוס הקבינט המצומצם לדון בפרטי ההסכם לשחרור החטופים. בהקשר לכך נוסחה הודעה לתקשורת ובא קריאה לקבינט הבטחוני שלא למסמס ולא לפספס את ההזדמנות לעסקה לשחרור החטופים והשבתם הביתה. לחטופים אין יותר זמן".
בתום הדיון יצאו המשתתפים לסיור שהוביל חבר בארי עמית שלוי בין שכונות בתי החברים, השרופים, הפגועים, היכן שאך לפני חמישה חודשים נרצחו באכזריות כל כך הרבה חברי קהילה יקרים ואהובים, ועוד עשרות נחטפו לעזה.