שימוש במוצרי בריחת שתן
בכל הנוגע לבריחת שתן, אין סיבה לחכות לתוצאות של תהליך ארוך כדי להתחיל לחוות שיפור בהרגשה. כיום קיימים בחנויות פתרונות ספיגה חכמים ואפקטיביים, שבאמצעות טכנולוגיות ועיצוב מתקדמים מרגישים ונראים ממש כמו תחתונים רגילים. בכמה עשרות שקלים בלבד, ניתן לרכוש מוצרי ספיגה איכותיים כמו רפידות או תחתונים סופגים, אשר פותחו בדיוק עבור הבעיה שאתם מתמודדים איתה. מלאי של מוצרי ספיגה בבית, וכמה יחידות שיהיו תמיד ליתר ביטחון בתיק- הם דרך קלה להבטיח לעצמכם שקט גם כשאתם בבית, ובמיוחד כשאתם יוצאים לזמן ממושך מחוצה לו.

1 צפייה בגלריה
אסטרטגיות לניהול בריחות שתן ביום יום
אסטרטגיות לניהול בריחות שתן ביום יום
אסטרטגיות לניהול בריחות שתן ביום יום
(צילום: pixabay)

תכנון ביקורים בשירותים
בעוד שאולי בתקופות אחרות בחיים ביקור בשירותים יכול היה להיות ספונטני לגמרי, בריחות שתן דורשות ביקורים תכופים הרבה יותר. לכן, עדיף לתכנן אותם ככל הניתן. אם מדובר בעבודה קבועה במשרד למשל, כדי להימנע מעומס על השלפוחית בשגרה, כדאי לשים התראה בטלפון שתזכיר להתפנות כל כמה שעות. לעומת זאת, לקראת יום ארוך מחוץ לבית, כדאי לבדוק לפני הנסיעה את מיקומי השירותים הזמינים במסלול הנסיעה ולתכנן את הזמנים לביקורים בהם. מעבר למענה הקונקרטי שתכנון כזה נותן, הוא יכול ליצור שקט נפשי לפני כל יציאה לבילוי ובמהלכה. ואם כבר תוכנית, אז כדאי גם להכין תיק ייעודי עם ציוד עזר כמו מגבונים לניקוי או כל ציוד היגיינה אחר שתצטרכו.
ביגוד קל ונוח
בלי קשר למידת הסטייל שלכם, בחירת בגדים שקל ונוח ללבוש ולהסיר יכולים ליצור הבדל של ממש בחוויית היום-יום. האמת היא, שביקור תכוף בשירותים הוא הרגל מעיק דיו, ואין צורך להכביד עליו עם תלבושת מורכבת עתירה כפתורים, רוכסנים ושרוכים. בסיבוב הבא בחנות הבגדים, נסו לכוון למדפים המציעים בגדים כמו מכנסיים עם רצועת מותן גמישה ונעליים נוחות שניתן להחליק אליהן את הרגל בקלות. שילוב נכון של מרכיבי הלבוש השונים יקל על הגישה המהירה לשירותים בעת הצורך.
חיזוק שרירי רצפת האגן
שרירי רצפת האגן מהווים תמיכה הן למערכת המין שלנו, והן למערכת השתן, לכן חשוב לשמור עליהם חזקים וגמישים. תרגילי חיזוק לשרירי רצפת האגן, הידועים בשמם המפורסם, תרגילי קיגל, הם למעשה תרגילים קצרים ופשוטים של כיווץ והרפיה של שרירי רצפת האגן, שבתרגול מתמיד מאפשרים לחזק את השרירים באזור זה ולשפר את השליטה בבריחת השתן (במקרים קלים). אחד היתרונות הגדולים הוא שניתן לבצע את התרגילים בכל זמן מכל מקום והם לא דורשים אף אביזר התעמלות מיוחד. ולמרות זאת, כדי לראות תוצאות חשוב לתרגל אותם בקביעות.
שיתוף ותמיכה
למרות שבריחת שתן היא אחת התופעות הנפוצות ביותר, אנשים רבים הסובלים ממנה לא מרגישים בנוח לשתף אפילו את הקרובים אליהם ביותר. עם זאת, שיתוף אנשים קרובים כמו בני זוג או חברים טובים יכול להקל על הבדידות שבהתמודדות. מעבר לכך, שיתוף של רופא המשפחה במצב עשוי להוביל לבדיקות רלוונטיות ולמציאות טיפולים מתאימים שיכולים להקל, בין אם דרך תרופות, בין אם דרך שינויים באורח החיים ובין אם בהצעת התערבות כירורגית במקרה הצורך.

מוגש מטעם: depend