במאמר הבא נציג כיצד ניתן להתאים את שגרת הטיפוח לעונות השנה השונות, כך שתוכלו לשמור על עור בריא, רענן ומטופח בכל מזג אוויר.
חורף: לחות היא המפתח
בחורף, העור שלנו נוטה להתייבש כתוצאה מהאוויר הקר והיבש בחוץ, ומהחימום הפנימי שמייבש את העור אף יותר. לכן, יש להתמקד במוצרים שמספקים לחות עמוקה ושומרים על השכבה המגנה של העור. מוצרים כמו קרם לחות עשיר, שמני פנים וסרומים על בסיס חומצה היאלורונית יכולים לעזור לשמור על רמת לחות גבוהה בעור.
גם השפתיים והידיים סובלות במיוחד בחורף, לכן כדאי להשתמש באופן קבוע בשפתון לחות ובקרם ידיים עשיר. כדי להתמודד עם התייבשות נוספת, מומלץ לבחור בסבון גוף עדין, שמונע תחושת יובש ומותיר את העור רך ונעים למגע.
בנוסף, בשגרת טיפוח החורף כדאי לשלב פילינג עדין לפנים, שיעזור להסיר תאי עור מתים ויאפשר לחומרים הפעילים להיספג טוב יותר בעור.
1 צפייה בגלריה
שגרת טיפוח
שגרת טיפוח
שגרת טיפוח
(צילום: Andrea Piacquadio באתר PEXELS )
קיץ: הגנה ורעננות
בקיץ, כשהטמפרטורות עולות והלחות באוויר גבוהה, העור שלנו מתמודד עם זיעה, חום וחשיפה ממושכת לשמש. בעונה זו יש לעבור למוצרים קלילים יותר, כמו ג'ל לחות על בסיס מים, שמעניק לחות מבלי להכביד על העור. הקפדה על הגנה מפני השמש היא חובה – ולכן קרם הגנה עם SPF גבוה צריך להיות חלק בלתי נפרד משגרת הטיפוח היומית, גם אם אינכם מתכננים להיות בחוץ במשך שעות רבות.
שגרת טיפוח הקיץ צריכה לכלול גם ניקוי יסודי, במיוחד בסוף היום. השימוש במי פנים, או במוצרים אחרים לניקוי עדין, יכול לסייע להסרת עודפי שומן ולכלוך שהצטברו על העור במהלך היום.
אחד השדרוגים המומלצים לעונה החמה הוא תרסיסי ריענון לפנים שמבוססים על מים טרמליים או תמציות טבעיות. תרסיסים אלו מצננים את העור, מרגיעים אותו ומוסיפים לחות קלה, מה שהופך אותם לאידיאליים לשימוש במשך היום.

התאמת הבושם לעונות השנה
כחלק מהשינויים בעונות, גם הריחות שאנו בוחרים להשתמש בהם משתנים. בחורף, ניחוחות כבדים וחמים עם תווים של וניל, פצ'ולי ועץ מושכים במיוחד ומספקים תחושת חמימות. לעומת זאת, בקיץ, אנשים רבים מעדיפים בשמים קלילים ורעננים עם תווים פרחוניים או פירותיים, שמשלימים את תחושת הרעננות שמתקבלת משגרת הטיפוח הקלה.
סתיו ואביב: הכנה לשינוי עונה
הסתיו והאביב הם עונות מעבר, ולעיתים קרובות ניתן לחוות בהן מזג אוויר לא יציב שמשתנה במהירות. במהלך עונות אלו, חשוב להקשיב לצרכי העור ולהתאים את המוצרים בהתאם. אם אתם שמים לב שהעור נוטה להיות יבש יותר, כדאי לעבור לקרם לחות עשיר יותר, אך אם הוא שומני ולא מצריך תוספת גדולה של לחות, עדיף לחזור לשגרת טיפוח קלה כמו בקיץ.
עונות המעבר הן זמן נהדר לשלב טיפולי פילינג מקצועיים או מסכות הזנה לפנים. פילינג עמוק יותר יכין את העור לעונה החדשה ויאפשר לו להתחדש בצורה אופטימלית, במקביל למסכות הזנה שיוכלו לשקם את העור לאחר עונה של חום או קור קיצוני.
לסיכום, התאמת שגרת הטיפוח לעונות השנה היא הסוד לשמירה על עור בריא ומטופח לאורך זמן. שימוש במוצרים מתאימים בכל עונה יאפשר לעור להתמודד בצורה טובה יותר עם האתגרים שמציבה כל עונה, בין אם מדובר בלחות והגנה בקיץ, או בלחות והזנה בחורף.
מוגש מטעם: לנקום