סוגים ודגמים רבים של קלנועיות המגוון הגדול של הקלנועיות המוצעות כיום למכירה בארץ יכול לבלבל תחילה, אך בדומה לרכישת אוטו חדש, עלינו לבצע מספר בדיקות על מנת להתאים את הקלנועית אותה נקנה – אל הצרכים שלנו ממנה. כאשר אנחנו רוצים לבחור קלנועית שתתאים לחיים בקיבוץ עלינו להתחשב באזורים בהם נרצה לנסוע – אם יהיו אלה שבילי הקיבוץ, נוכל להתאים קלנועית שתתאים לכך – למשל קלנועית זוגית מומלצת לנסיעה בקיבוץ מכיוון שאיתה יש אפשרות לאסוף את הילדים או להסיע חבר נוסף ובאופן כללי – חיים שיתופיים בקיבוץ תמיד יהיו יחדיו כך שקלנועית זוגית תהיה מושלמת לחיים אלה.
1 צפייה בגלריה
איך לבחור קולנועית שמתאימה לחיים בקיבוץ
איך לבחור קולנועית שמתאימה לחיים בקיבוץ
איך לבחור קולנועית שמתאימה לחיים בקיבוץ
(צילום: pixabay)
מרחקים ומהירות של קלנועית חשמלית פרטים נוספים אותם עלינו לקחת בחשבון כאשר אנחנו רוצים לקנות קלנועית חשמלית, הן המהירות אליה יכולה הקלנועית להגיע, והמרחקים אותה היא יכולה לגמוע – כלומר, עלינו לדעת ולהתחשב בגודל המצבר – שכן הקלנועית חשמלית ועובדת על סוללה \ מצבר שאותו יש להטעין בכל פעם.
המהירות היא עניין פחות קריטי אם מחפשים קלנועית לחיי קיבוץ, שכן אף אחד לא ירצה לנסוע במהירות מופרזת בתחומים אלו. כן חשוב לבדוק שהקלנועית יכולה להגיע למהירות סבירה ויעילה.
המשתמשים בקלנועית התייעצנו עם אלמוג קינן מומחה הקלנועית מרכבי אמירים, אלמוג מסביר לנו שחשוב מאוד להבין למי מיועדת הקלנועית. ישנם בקיבוצים משפחות קטנות שמשתמשות בקלנועית להתנייד ממקום למקום, לעשות קניות ולאסוף את הילדים מחברים, ישנם אנשים מוגבלים בתנועה שהקלנועית הופכת להיות הרגליים שלהם והם תלויים בה מאוד.
לכן, בהתאם לכך יש קלנועיות שונות המתאימות לצרכי הנוהג, תוספי בטיחות משתנים בהתאם לגיל ולמצב הנוהג, כיסאות בטיחות, הגבלת מהירות ועוד.
צורה ותקציב של קלנועיות חשמליות צורת הקלנועית תהיה בעיקר פרט עיצובי אשר יושפע כמובן מגודל הקלנועית – אך גם פה ישנם דגמים וצבעים שונים אשר יכולים להוסיף לחוויית הנהיגה מימד נוסף של אסתטיקה וחן.
תקציב הקלנועית יכול להשתנות רבות בין הדגמים והמשווקים השונים, לאלו אשר ידם אינה משגת בקניית קלנועית חדשה, ישנם חלופות זולות יותר כגון קלנועיות משומשות או יד שניה.
גודל הקלנועית מה ההבדל בין קלנועית גדולה לקלנועית מיני – קלנועית מיני כשמה כן היא, קלנועית קטנה המתאימה לנהג יחיד, חלקן אף יכולות להתקפל לצורך ניידותן, ורובן יגיעו לטווח נסיעה שלא עולה על 20 ק"מ, קלנועית מיני תתאים לנסיעה במקומות קלים ונוחים לנסיעה כגון שבילים סלולים ומרוצפים או מבנים נגישים.
קלנועית גדולה תתאים למגוון גדול יותר של שימושים – חלקן מצוידות במספר מקומות וחלקן בעלות סבל רחב הנח לעבודה – הם מגיעות ברובן לטווח נסיעה של עד 60 ק"מ ויכולות להגיע למהירות המקסימלית המותרת על פי חוק – 12 קמ"ש.
השפעות מזג האוויר על הקלנועית קלנועיות ברובן הינן רכבים פתוחים מצדדיהם, כאשר מעל ישנו גג שאמור להגן משמש ומגשם. אך האם ניתן לנסוע עם קלנועית בזמן גשם? ובכן, אין כל איסור לשימוש בקלנועית בזמן גשם, ישנם גם תוספים בצורת פלסטיק שקוף שניתן לסגור בעזרתו את צדדי הקלנועית – אך כן חשוב לציין שבזמן גשם חזק המלווה ברוחות חזקות קיימת סכנת החלקה וכן חווית הנסיעה בזמן כזה יכולה להיות לא נעימה בכלל, ולכן עדיך להימנע מנסיעה במזג אוויר קיצוני.
הנוחות שבניידות קלנועיות הן כבר מזמן לא כלי תחבורה רק לבני הגיל השלישי, הן הפכו לכלים יעילים ובטוחים, ודרך קלה ונפלאה להתנייד במרחבים, במיוחד במקומות כמו קיבוצים – להם שבילים נוחים ואווירה מתאימה לנסיעה איטית ונעימה בקלנועית. חשוב להתאים את סוג הקלנועית – בדיוק לצרכים שלכם.