מהן האפשרויות העומדות לרשות בוגרי לימודי תואר בחינוך?
תכנית הלימודים לתואר בחינוך עוסקת במגוון רחב של נושאים, אשר כל אחד מהנושאים הללו, יכול לטמון בחובו פוטנציאל לתחום העיסוק בו הוא ישתלב בסיום התואר. בין התחומים בהם התואר נוגע: ליקוי למידה, עבודה עם נוער בסיכון, חינוך בייתי, תיאטרון לימודי, הפרעות קשב וריכוז, פיתוח מנהיגות ועוד..
כמובן, שיכול להיות גם מצב בו אחרי שתסיימו את לימודי התואר או במהלך התואר, תבינו עם עצמכם שאתם לא מעוניינים לשלב גם תעודת הוראה. כי האפשרויות של התחום האבחון והטיפול יותר נכונים לכם. כאמור, אם הידע והכלים אותם תקבלו במהלך לימודי התואר, תוכלו להשתלב בסיומו גם בתחומים אלו – כך שכל מה שתצטרכו לעשות זה רק לקבל את ההחלטה הנכונה.
ומה לגבי האפשרויות בתוך עולם ההוראה?
גם מי שפונה ללימודי תואר בחינוך, בכדי להשתלב בסופו של דבר בעבודה בהוראה. קיימת חשיבות גבוהה, שיכיר תחילה את נושאי ההתמחות המוצעים עבורו ובין היתר: חינוך לגיל הרך, חינוך ליסודי, חינוך לעל יסודי, חינוך מיוחד וכיוצא בזה.. ההמלצה היא לקבל החלטה לאן הפנים מועדות, עוד לפני שנרשמים ללימודי התואר. חשוב לציין שבחירה בתחום ההתמחות תשפיע במידה רבה על איך תראה משרת ההוראה העתידית ולכן, כדאי לקחת בחשבון את כל הפרמטרים אשר יכולים להוות כגורם משפיע על הבחירה.

1 צפייה בגלריה
תואר בחינוך
תואר בחינוך
תואר בחינוך
(צילום: freepik)

אז למה לבחור דווקא באפשרות של תואר בחינוך?
יש לא מעט סיבות בגינן בחירה בתואר בחינוך טומנת בחובה לא מעט יתרונות, אשר מי שידע למצות אותם בצורה הנכונה, יוכל להשתלב במשרה מאתגרת, מספקת ומעניינת, שיש לה גם לא מעט ביקוש ודרישה. כך לדוגמא, בוגרי תואר בחינוך יכולים להשתלב בעבודה במרכזים קהילתיים ולסייע לילדים שהינם בעלי צרכים מיוחדים.
באופן כללי כל העבודות המיועדות עבור בוגרי תואר חינוך, יכולים ליהנות בסיום התואר, ממשרה שיש בה הרבה סיפוק וערך מוסף – כמובן, שלפני התור, חשוב שכל אדם יבחן עם עצמו, עד כמה הנושא הזה חשוב לו ועד כמה הוא מרגיש רצון וצורך לסייע ולעזור לאחרים, ובעיקר לילדים.
כאמור, גם מי שסיים את התואר ובסופו של דבר הגיע למסקנה כי הוא קיבל החלטה לא נכונה והוא מעוניין להשתלב בתחום ההוראה. יוכל להשיג את המטרה, להירשם ללימודי הוראה ולהוציא תעודה – תעודה אשר למעשה תהווה ככרטיס כניסה לעבודה כמורה.
לסיכום, בסופו של דבר ובניגוד למה שרבים חושבים, בוגרי תואר בחינוך יכולים לעסוק ולהשתלב במשרות נוספות מלבד ההוראה. בכל מקרה, לפני שמקבלים את ההחלטה, ההמלצה היא להכיר לעומק את כל אחת מהאפשרויות המוצעות ובסופו של דבר לקבל את ההחלטה הטובה והמתאימה ביותר מתוך האפשרויות המוצעות. חשוב לציין, שלא משנה מהי ההחלטה שתתקבל, כל המשרות המותאמות לבוגרי תואר בחינוך, כוללות עבודה עם ילדים בגילאים שונים ומספקים אפשרות להעניק להם ידע וכלים אשר יסייעו ויקדמו אותם בתחומים שונים בחיים.

מוגש מטעם: סמינר הקיבוצים