פשטידות
אנו חייבים לפתוח את הרשימה שלנו כמובן עם פשטידות לחג השבועות בלעדיהן לא ניתן לחגוג את החג כמו שצריך. פשטידות הן מאכל מהנה במיוחד שכן ניתן לשלב בו המון טעמים שונים לפי מה שאתם הכי אוהבים. בנוסף, מדובר במאכל די פשוט להכנה בעל טעם נהדר, כך שניתן רק להרוויח מההכנה שלו. יש אינספור סוגי פשטידות אותן תוכלו להכין כמו פשטידת תירס או בצל או גבינות או חצילים ועוד. כל שנשאר לכם הוא לבחור מה מתחשק לכם ולמצוא את המתכון שיעזור לכם להגיע לתוצאה המושלמת.
קישים
לא מעט אנשים נוטים להתבלבל בין הפשטידה לבין הקיש ובהחלט אי אפשר להאשים אותם. אכן יש דמיון רב בין שני המאכלים, אך ישנו הבדל אחר מהותי ממנו לא ניתן להתעלם. הקיש הוא למעשה פשטידה אותה אופים בתוך קלתית בצק פריך, בעוד שהפשטידה אינה כוללת בצק כלל. גם את הקישים תוכלו להכין במגוון טעמים נהדרים, ולמרבה המזל ישנם המון מתכונים לשבועות של קישים בהם תוכלו להשתמש לכל אורך השנה.
פסטה
פסטות חלביות גם הן מככבות המון על שולחן חג השבועות ואין כל סיבה שלא לאמץ אותן גם במהלך שאר השנה. אם אתם מעדיפים לוותר על ארוחה בשרית כבדה, תוכלו לבחור בארוחת פסטה המשלבת שמנת ופטריות, שמנת ובטטה, פסטו ופרמזן או אפילו להכין מאפה פסטה עם גבינות. לא משנה במה תבחרו, תוכלו ליהנות מארוחה משביעה במיוחד שכיף לאכול בכל יום בשנה.

1 צפייה בגלריה
שף הלבן
שף הלבן
שף הלבן
((צילום: pixabay))

לזניה
עוד מאכל איטלקי אותו אימצו משפחות רבות לחג השבועות היא הלזניה הנהדרת. מאפה השכבות העשיר בכל טוב הזה הוא בחירה נהדרת אם אתם רוצים ליהנות מתוצאה משביעה ומלאה בטעם. אמנם ישנם מתכונים בשריים של לזניות אך המתכונים החלביים ממש אינם נופלים מהם. תוכלו להכין לזניה קלסית עם רוטב בשמל ועגבניות, תוכלו לבחור במתכון עם ירקות אנטיפסטי וגבינות, או בכלל ללכת על מתכון ייחודי של לזניות אישיות עם מסקרפונה וסלק. האפשרויות הן רבות ולכן תוכלו לבחור את המתכון המושלם עבורכם, גם לאחר חג השבועות.
מאפי גבינה
אין שילוב טוב יותר מבצק וגבינה ולמרבה המזל בחג השבועות ישנם מתכונים רבים של מאפי גבינה משובחים, בהם אפשר להשתמש גם לאחר החג. בין אם מדובר בלחמניות גבינה משגעות, בורקסים או מאפינס מלוחים, תוכלו בקלות למצוא את המתכון בו תתאהבו מיד. היתרון של המאפים הללו הוא שתוכלו לשלב אותם במהלך השנה לא רק בארוחה של ממש, אלא גם לאורך היום, כנשנוש או ארוחת ביניים טעימה ומשביעה.
סלטים
נכון, אנו אוכלים סלטים לכל אורך השנה, אך הסלטים של חג השבועות הם הרבה יותר מהודרים וחלביים. כבודו של הסלט הקצוץ הקלסי במקומו מונח, אך נעים וכיף מדי פעם לרענן בסלט מושקע ועמוס בכל טוב. תוכלו למשל סלט המורכב מחסה, תאנים ופטה עיזים, שיהפוך את חווית הסלט ליוקרתית יותר. תוכלו להכין סלט מגוון במיוחד המשלב תירס, פטריות, פרמזן ושלל עשבי תיבול, לחוויה צבעונית במיוחד. כאשר מדובר בסלטים של חג השבועות, הסוד הוא בהחלט להשקיע וליצור שילובים חדשים.
עוגות גבינה
הנה היא, גולת הכותרת של כל שולחן חג שבועות, הקינוח האולטימטיבי שאין לו תחרות. למרבה המזל, אינכם צריכים לחכות בכל פעם שנה שלמה כדי ליהנות מהקינוח הנפלא הזה, אלא תוכלו להכינו בכל זמן בשנה. עוגות גבינה מגיעות במגוון רב של גרסאות. ישנה כמובן עוגת הגבינה האפויה הקלסית, שתגרום לכם להרגיש כאילו אתם נוגסים בענן. ישנה עוגת הגבינה פירורים הקרה, שתוכל להציע לכם אפשרות מתוקה קרירה בימים חמים. אם מתחשק לכם להכין גרסה פשוטה יותר, תוכלו לבחור בעוגת ביסקוויטים עם קרם גבינה אותה תוכלו להכין במהירות. אין ספק כי מדובר בקינוח קלסי שכולם אוהבים עד מאוד. לכן, אין כל סיבה שלא תיהנו ממנו בכל זמן בשנה.

מוגש מטעם: השף הלבן