אם גם אתם עומדים לפני החלטה אם לפנות ללימודי קורס מכירות או אם לנסות ולהשתלב בתחום הזה, חשוב שתכירו תחילה את הזדמנויות התעסוקה אשר ממתינות לכם.
כמובן, שעליכם להבין אם תחום זה מתאים לכן, לבדוק את המשכורות לוודא שהם אכן מספקות (במקרים רבים, השכר של אנשי מכירות מורכב מבסיס + עמלות) ולשים דגש על כל שאר הפרמטרים אשר יסייעו לכם בקבלת ההחלטות הנכונות.
אבל לא פחות חשוב מכך זה הצורך להכיר את רשימת המשרות הרלוונטיות עבור אנשי מכירות:
נציגי מכירות
נציגי מכירות אחראים על מכירת מוצרים או שירותים ללקוחות פוטנציאליים. נציגי מכירות יכולים לעבוד פרונטאלית או כנציגי מכירות טלפוניים (או דרך הווטצאפ וצ'אטים אחרים). נציגי מכירות יכולים מעורבים לרוב ביצירת לידים, במענה על חיפושים, הדגמות מוצרים, בקיום משא ומתן על עסקאות ובבניית קשרים עם לקוחות פוטנציאליים.
מנהלי מכירות
מנהלי מכירות למעשה אמונים על פיקוח אחר צוות של אנשי מכירות. במסגרת הגדרת התפקיד שלהם הם יחזיקו בתחומי אחריות רבים ומגוונים ובין היתר: קביעת יעדי מכירות וניהול מעקב אחר העמידה בהם, פיתוח אסטרטגיות מכירה וניהול תהליך המכירה הכולל.
מנהלי המכירות יהיו גם אלו אשר ידריכו ויתמכו בחברי הצוות שלהם - בכדי להבטיח עמידה ביעדים אשר נקבעו.
מנהלי פיתוח עסקי
מנהלי פיתוח עסקי אחראיים על זיהוי הזדמנויות עסקיות חדשות ועל הקמת שותפויות או יצירת בריתות אסטרטגיות רלוונטיות. מנהלים אלו אמורים לחקור ולנתח מגמות שוק, לדעת לזהות לקוחות או שווקים פוטנציאליים ולפעול לצורך הרחבת בסיס הלקוחות.
1 צפייה בגלריה
מהן אפשרויות התעסוקה בתחום המכירות?
מהן אפשרויות התעסוקה בתחום המכירות?
מהן אפשרויות התעסוקה בתחום המכירות?
(צילום: pexels)

מנהלי תפעול מכירות
מנהלי תפעול מכירות מתמקדים בייעול ושיפור תהליכי המכירה והתשתית בתוך הארגון או בית העסק בו הם מועסקים. במסגרת תפקידם הם אמורים לנתח נתוני מכירות, לנהל מערכות CRM, לחפש אחר דרכים ורעיונות לצורך ייעול זרימת העבודה של המכירות ועל מנת לספק תובנות והמלצות לשיפור האפקטיביות והיעילות של המכירות.
נציגי מכירות פנימיים
נציגי מכירות פנימיים מנהלים בעיקר פעילויות מכירות בטלפון, בדוא"ל או בפלטפורמות מקוונות שונות (וכידוע, כיום יש לא מעט פלטפורמות רלוונטיות שכאלה). הם מבצעים פניות יזומות ללקוחות פוטנציאליים, חוזרים ללידים, מציגים מידע על המוצר או על השירות וסוגרים מכירות מרחוק.
לסיכום, אלו הם רק חלק מהתפקידים אשר מוצעים לאנשים אשר מחפשים עבודה בתחום המכירות. כל אחת מהעבודות אשר צוינו דורשת כישורים שונים וטומנת בחובה תחומי אחריות אחרים.
כמובן, שמי שעושה את צעדיו הראשונים בעולם המכירות, ההמלצה בעבורו תהיה להגדיר בשלב הראשון את המטרות – באיזה סוג של עבודת מכירות הוא רוצה להשתלב. האם הוא מעוניין לעבוד במכירות בתחום ובענף ספציפי וכיוצא בזה.. ההגדרה הזאת תאפשר לו להבין בשלב הראשון את הדרך אותה הוא יצטרך לעבור בכדי להשיג את מטרתו – לדוגמה, האם הדרישה לעבודה היא ניסיון, האם היא מצריכה גם הסמכה כמו קורס מכירות או אולי יש צורך גם להחזיק בתואר רלוונטי. כמובן, בצורה כזאת, הוא גם יוכל לצפות מה מצפה לו באותה המשרה, מבחינת תנאים, מבחינת משכורת ומבחינת הדרישות ותחומי האחריות אשר באותה העבודה.
מי שעדיין לא בטוח לגבי תפקיד המכירות, יוכל להתחיל כאמור בהיכרות מעמיקה ומקיפה עם כל האפשרויות.

מוגש מטעם: מעלה