לפני עונת השתילה
רצוי לפנות לאגרונום לפני עונת השתילה. אגרונום יכול לעזור לכם לבחור את הגידולים הטובים ביותר לגידול, לייעץ לכם לגבי זמן השתילה האידיאלי ולהדריך אתכם לגבי שיטות הכנת הקרקע הנכונות. אגרונומים יכולים גם לעזור לכם בבדיקת קרקע כדי לקבוע רמות תזונה, רמות חומציות ומרקם הקרקע.
במהלך גידול היבול
במהלכם של שלבי גידול היבול, אגרונום יכול לסייע בזיהוי חסרים תזונתיים, בעיות דחיסת קרקע ובעיות מזיקים ומחלות. הוא יכול להמליץ על דשנים, קוטלי עשבים וחומרי הדברה הנכונים לשימוש כדי להבטיח צמיחה בריאה של יבול. אגרונומים יכולים גם לייעץ לגבי שיטות השקיה ואמצעים למניעת עשבים.
כאשר חווים כישלון יבול
אם אתם חווים כישלון יבול או יבול נמוך, רצוי לפנות מיד לאגרונום. אגרונומים יכולים לעזור לכם לזהות את שורש הבעיה ולהמליץ על אמצעי תיקון מתאימים. הם יכולים לייעץ לגבי תיקוני קרקע, אמצעי הדברת מחלות ומזיקים וגורמים אחרים שעשויים להשפיע על היבולים שלכם.

1 צפייה בגלריה
אגרונום
אגרונום
אגרונום
(צילום: FREEPIK)

בעת המעבר לחקלאות אורגנית
אם אתם עוברים לחקלאות אורגנית, חשוב לפנות לייעוץ של אגרונום. אגרונומים יכולים לעזור לכם להבין את התקנות והדרישות של חקלאות אורגנית ולהדריך אותך בניהול קרקע, הדברת מזיקים ומחלות ואמצעים להדברת עשבים.
בעת אימוץ טכנולוגיות חדשות
כאשר טכנולוגיות חדשות צצות במגזר החקלאי, חשוב לפנות לייעוץ של אגרונום. אגרונומים יכולים לעזור לכם להעריך טכנולוגיות חדשות, לקבוע את התיכנון ולייעץ לכם לגבי השפעתן הפוטנציאלית על היבולים שלכם.
כאשר מבקשים לשפר את הרווחיות
אם אתם מבקשים לשפר את רווחיות החווה שלכם, מומלץ לפנות לאגרונום. אגרונומים יכולים לעזור לכם לפתח תוכנית ניהול חווה הכוללת מחזור יבולים, ניהול קרקע ואמצעים להדברת מזיקים ומחלות. הם יכולים גם לייעץ לכם לגבי הגידולים הרווחיים ביותר לגידול והשווקים הטובים ביותר למכור אותם.
לסיכום
פנייה לאגרונום מומחה יכולה להועיל לחקלאים ולכל מי שמתעניין בחקלאות. לאגרונומים יש את המומחיות והידע לעזור לחקלאים למקסם את תפוקת היבול, לשפר את פוריות הקרקע ולנהל מזיקים ומחלות. רצוי לפנות לאגרונום לפני עונת השתילה, בעת גידול היבול, בעת כשל ביבול, בעת מעבר לחקלאות אורגנית, בעת אימוץ טכנולוגיות חדשות וכאשר מבקשים לשפר את הרווחיות. על ידי עבודה עם אגרונום, אתם יכולים לשפר את הבריאות הכללית של הגידולים שלכם ולהגדיל את הרווחיות של החווה שלכם.

מוגש מטעם: רוזנברג איכות חיים בע"מ