סלמון בניחוח ים תיכוני
המטבח הים תיכוני נחשב לאחד המטבחים הטעימים והמזינים ביותר. הוא מושתת על הרבה שמן זית, עשבי תיבול ריחניים ועוד. כדי להכין סלמון בתנור עם עשבי תיבול בניחוח ים תיכוני, תזדקקו למרינדה מלאה בהם. כך תכינו אותה: פטרוזיליה טרייה קצוצה, שמן זית, בזיליקום טרי קצוץ, לימון מגורר, תימין טרי קצוץ, מלח ופלפל שחור ושום כמובן. לאחר שמערבבים הכול יחד אפשר למרוח את התערובת על נתחי הסלמון ולהכניסם לתנור. מומלץ להגיש את המנה לצד ירקות צלויים או סלט יווני.

1 צפייה בגלריה
טעמים גלובליים
טעמים גלובליים
טעמים גלובליים
(צילום: pixabay)

סלמון בנוסח יפני עם זיגוג של מיסו
הסלמון מחמיא מאוד לרכיבי המטבח האסייתי. השילוב של טעמי הרטבים והמרינדות האסייתיים, משתלבים באופן הרמוני במיוחד עם הדג הוורדרד. כדי להגיע לטעמים הללו יש להכין מרינדה המכילה משחת מיסו לבנה, ג'ינג'ר מגורר, מירין, סויה וסאקה ולהשרות בה את נתחי הדג. לאחר שקיבלו את טעמי המיסו הנפלאים אפשר להכניס את הדג לתנור ולאפות אותו. מומלץ להגיש את המנה לצד אורז מאודה וירקות מוקפצים.
סלמון בנוסח טנדורי הודי
סלמון בסגנון הודי הוא סלמון שהריח המדהים שלו יתפשט ברחבי הבית במהירות וישגע את כולם עד שיצא סוף סוף מן התנור! זה הזמן לרקוח תערובת הודית כמיטב המטבח ההודי המלא בטעמים, תבלינים וניחוחות משגעים ולהתמכר לטעם העמוק, העשיר והמדהים שמציע המטבח ההודי. כדי לעשות זאת תצטרכו לערבב ביחד יוגורט רגיל, מלח, טנדורי מסאלה, כורכום, מיץ לימון, ג'ינג'ר מגורר ושום טרי. השרו את הסלמון בתוך המרינדה הנהדרת הזו מינימום שעה עגולה ואחר כך הכניסו אותו לאפייה. מומלץ להגיש את המנה לצד אורז בסמטי וראיטה (מטבל יוגורט) מלפפון.
סלמון בנוסח סקנדינבי
מתי יצא לכם לאכול נתח של דג סלמון בנוסח סקנדינבי? הרשו לנו לחדש לכם את הרפרטואר עם נוסח חדש, מרתק ומעניין, שיאתגר את בלוטות הטעם שלכם. הסקנדינבים מורחים תערובת טעימה וייחודית על גבי הדג וכך אופים אותו, אלו המצרכים הנדרשים לשם הכנת התערובת: חרדל דיז'ון, מיץ לימון טרי, דבש, שמן זית, שמיר טרי קצוץ ומלח ופלפל לפי הטעם. מרחו את הנתחים והכניסו לתנור. מומלץ להגיש את המנה לצד תפוחי אדמה מבושלים ומלפפונים כבושים.
סלמון בנוסח מקסיקני - צ'יפוטלה ליים
רק למשמע המילים – מקסיקני וצ'יפוטלה, אתם מבינים שמדובר בנתח חריף בעל טעמים משגעים. המטבח המקסיקני הוא מטבח עשיר, ריחני וטעים במיוחד, שמאתגר את בלוטות הטעם בכל הנוגע לרמת החריפות שהוא מציע, כמעט כמו המטבח ההודי. כדי להפיק את הטעמים המצוינים המקסיקניים, נמליץ לכם להכין את המרינדה הבאה: פלפל צ'יפוטלה ברוטב אדובו טחון, כמון טחון, מיץ ליים, שום טרי, שמן זית, מלח ופלפל לפי הטעם. לאחר הכנת המרינדה, יש להשרות את נתחי הסלמון כחצי שעה ורק אחר כך להכניסם לאפייה. מומלץ להגיש את המנה לצד אורז מקסיקני ושעועית שחורה.
טיפים חשובים לבחירת הנתח הנכון
לאחר שסיימנו את הסקירה ברחבי העולם, נמליץ לכם על מספר טיפים מועילים להכנת הסלמון המושלם לאפייה:
1. מומלץ לקנות נתח טרי ולא קפוא.
2. בחרו בנתח בהיר ומוצק שריחו רענן.
3. יש להימנע מאפיית יתר על ידי בדיקה פשוטה, שבה אתם מקלפים מעט את העור בקלות בעזרת מזלג.
4. דג הסלמון בורך ביכולת להשתלב עם הטעמים העזים והנועזים ביותר, אל תחששו לאתגר את עצמכם ולהוסיף הרבה תבלינים, עשבי תיבול ואף להשרות אותו בסוגי מרינדות שונות.

מוגש מטעם chef-lavan