עוגה ליומולדת עגול
אחת האפשרויות המוצלחות להכנת עוגות יום הולדת כשמדובר במספר עגול, היא ליצור עוגות בדמות מספרים של גיל החוגג. נניח שאתם חוגגים יום הולדת 80 לסבתא, תוכלו להכין שתי עוגות – אחת של הספרה שמונה והשנייה של הספרה אפס. את העוגות מומלץ להעביר לקאפה – מגש המיועד להגשת עוגות, שעליו ניתן לעצב אותן. תוכלו לפרוס את שתי העוגות במרכז ולמרוח במרכזן קרם בטעם שסבתא אוהבת, לעטר אותו עם פירות, או שבבי שוקולד ואז לצפות את העוגות מבחוץ עם אותו הקרם שהכנסתם בתוך העוגה. נניח ציפוי של קצפת עם אינסטנט וניל ותוספות של תותים טריים או משמשים משומרים מקופסת שימורים, אפילו שהם לא פירות טריים השילוב הזה פשוט טעים! ואם סבתא אוהבת טעמים של קומפוט, תוכלו לשלב אותו בתוך ומחוץ לעוגה ולהכין לה עוגה מפוארת בטעמים האהובים עליה.

1 צפייה בגלריה
עוגות יום הולדת
עוגות יום הולדת
עוגות יום הולדת
(צילום: pixabay)

עוגת יומולדת לאהובים
אם אתם רוצים להכין עוגה ממש מושקעת עבור האהובים שלכם, חשוב מאוד להתכונן לטעמים המועדפים עליהם. למשל אם הם חובבי שוקולד אפשר להכין עוגת שוקולד משכבות של שוקולד. כך תחתית העוגה תהיה מורכבת משכבה קרנצ'ית של עוגיות שוקולד מהודקות היטב עם חמאה מומסת, מעליה תונח שכבה של עוגת ספוג שוקולדית ומעליה תונח שכבה של מוס שוקולד אוורירי ומפנק. את כל השכבות האלו יעטוף ציפוי של שוקולד עשיר. כדי להעניק לעוגה מראה מבריק במיוחד, המזכיר ממש את הברק שהיינו רואים במראה, אפשר לצפות אותה עם שוקולד מטומפרר. את החלק העליון של העוגה אפשר לעצב עם פטיפורים, טראפלס של שוקולד עשירים בטעמי קקאו עמוקים, אפשר להוסיף שברי שוקולד מעוצבים שגילפתם או שיצרתם מהשוקולד המטומפרר, אפשר להוסיף שברים של ממתקי שוקולד שאהובים עליהם כמו מקופלת, טורטית, פסק זמן או כיףכף וכדומה.
לעומת זאת אם הם אוהבים טעמים ייחודיים כמו קרמל מלוח או טופי מרשמלו, או לחילופין מעדיפים קרמים כמו קרם פטיסייר או קרם מסקרפונה תפוזים, או לחילופין עוגות רוויות בליקר שמעשיר את הטעמים כמו עוגת היער השחור וכדומה, אפשר לשלב את כל אלו בתוך העוגה המפוארת ולהציג בפניהם עוגה מושקעת גם בנראותה וגם בטעמיה.
עוגה ליומולדת של ילדים
ילדים הם העם שהכי כיף לשמח ביום הולדתם, כי הם חווים אותו בהתרגשות תמימה ומלאה בחן. עוגות יום הולדת לילדים אפשר להכין במגוון דרכים. אפשר להכין עוגה בנושא מסוים, למשל עוגה שהיא תיבת אוצר, ומתוכה נשפכים שלל ממתקים שהם גם האוצר. תוכלו להכין מעוגה ספוג פשוטה צורה של תיבת אוצר אשר בתוכה ישנם מטבעות שוקולד, שרשרת של סוכריות סודה, סוכריה על מקל שנראית כטבעת יהלום ועוד שלל ממתקים שמזכירים אוצר. לחילופין, אפשר להכין לילדים עוגה בדמות מסוימת שהם אוהבים, למשל עוגת דובי שניתן לצפות בבצק סוכר ולהעניק לו מראה מיוחד ויפהפה. הילדים חובבי הסוכר ישמחו לאכול עוגה עטופה בבצק הכי מתוק וסוכרי שיש. וילד היומולדת ישמח לקבל עוגה מושקעת שמצופה בבצק הסוכר הצבעוני, המאפשר ליצור ממנו שלל דמויות, תוספות וממש לרדת לפרטים קטנים בעזרת אבירים ייעודיים לעיצוב של בצק סוכר.






מוגש מטעם chef-lavan