"פעם בימים רחוקים בארץ אחרת, עמדתי מול עמק עטוי שמיכת ערפל. בהרים ממזרח הפציע לאיטו בכתום בוהק כדור השמש. על חומת הזכוכית שלפני זלגו אגלי הטל. ובצילום נראו כברושים שנכוו בשמש העזה. כמו בישרו על הקיץ הנורא שיבוא", כותבת ניבה שגב על התערוכה שלה ושל בן זוגה יוחנן דרוקר, "אני ואת והשדה הפתוח" שתיפתח בחמישי הקרוב בגלריה בקיבוץ בארי.
1 צפייה בגלריה
עבודה מתוך התערוכה
עבודה מתוך התערוכה
עבודה מתוך התערוכה
(צילום: פרטי)
מזה שלושה עשורים שדרוקר ושגב נמצאים בזוגיות. יוחנן הצייר, ניבה מצלמת וכותבת. יש ביניהם סוג של שיתוף פעולה שצמח באופן ספונטני ללא כוונה תחילה. התהליך מתחיל בצילומים שניבה מצלמת תוך כדי שיטוט בטבע. יוחנן מביט בתוצרים, בוחר את מה שמעורר בו השראה, נוגע ומסקרן אותו. ניבה מתבוננת בעבודה המוגמרת, מנסה למצוא בה סימנים שמחברים אותה אליה ומגיבה בטקסט.
זיוה ילין, האוצרה הראשית בגלריה בקיבוץ בארי, מספרת כי דרוקר מצייר בעיקר את נופי המקום, במעין הצהרת אהבה המהולה בתחושת אבדן. "הצבעוניות עזה, חמה ומתפרצת. הוא משתמש בצבעי אקריליק, בגירים ועפרונות של פחם ופסטל ובחומרים בלתי שגרתיים כמו תבלינים, חול, זפת, קפה, וברזלית. האדמה, השדה המהפנט, הרגבים וחילופי עונות בטבע, מעסיקים אותו ביצירתו, כמי שחי פה באזור שלנו המדמם והיפה עד כאב".
עוד מוסיפה ילין כי שגב מנסה בצילומיה למצוא את הייחודי בדברים השגרתיים הבנאליים. "החצר האחורית מעניינת אותה. מראות טבע מרגשים אותה. צמיחה והתכלות, חיים ומוות, כאב וכאוס בצד השלווה הפסטורלית. האורות והצללים שיוצרים לעיתים אווירת מסתורין, לפעמים איזו פיוטיות. יש הרבה מחיצות וגדרות, קרעים, שברים, הצצות של פתוח סגור, כיסוי וגילוי, השתקפויות, מראות מבעד ומבטים ישירים. והצורך בכתיבה מלווה אותה מזה ימים רבים".
מפגשי גלריה בהשתתפות האמנים: ימי חמישי (18.6, 25.6, 2.7) בשעה 17:30. מדובר במפגשים אינטימיים של עד 15 אנשים, בהרשמה מראש.
שעות פתיחת הגלריה: יום רביעי 9:00-13:00, יום חמישי 16:00-20:00, יום שישי 9:00-13:00, שבת 10:00-14:00 או בתיאום מראש עם זיוה ילין 054-7918049 או סופי ברזון מקאי 054-7918464.