ביום רביעי הקרוב תפתח בגלריה לשלום בגבעת חביבה תערוכת צילום חדשה בשם "לצאת מהבועה". התערוכה היא פרי יצירתם של תלמידי תיכון יהודים וערבים שלקחו חלק בתוכנית "בעיניים אחרות", שבמסגרתה רכשו מיומנויות צילום תוך כדי מסע בישראל ובעולם שבו למדו להכיר האחד את השני.
1 צפייה בגלריה
מבט ייחודי. בעיניים אחרות, צילום: מתוך התערוכה
מבט ייחודי. בעיניים אחרות, צילום: מתוך התערוכה
מבט ייחודי. בעיניים אחרות, צילום: מתוך התערוכה
התערוכה מציגה מבט ייחודי, אחר ושונה אל חייהם של התלמידים רגע לפני הפיכתם לבוגרים ולמנהיגים מובילים בחברה הישראלית דרך העדשה.
במהלך השנה הקבוצה המשותפת למדה את רזי הצילום ואת כוחה של תמונה בהעברת מסר, בהמשך יצאו יחד אל הסביבה ואל היישובים שם התארחו בבתיהם של המשתתפים תוך הכרות עם משפחותיהם. בכל ביקור אצל משפחה הבית וסביבתו הפכו לזירת צילום עבור חברי הקבוצה.
התערוכה "לצאת מהבועה" מציגה, הלכה למעשה, אוסף תובנות של חברי הקבוצה על חיי התושבים במדינה בבועה ועל הרצון והאומץ הנדרש כדי לנסות ולצאת ממנה.
חברי הקבוצה הגיעו יחד לתובנה שעליהם לנפץ את הבועה הזו ולהתחיל להתמודד עם אמת שונה משלהם, ושעליהם למצוא דרך להתמודד עם קושי ואי הסכמה, ולהסכים להתבונן ולדון בבעיות ובדילמות שיש בחברה הישראלית המשותפת.
ענת לידרור, אוצרת התערוכה ומנהלת מרכז האמנות המשותף בגבעת חביבה, סיפרה: "הבועה כולאת כל אחד ואחת מאתנו בתוך סביבת הנוחות שלנו, הסביבה אליה נולדנו ואליה אנו רגילים. היציאה מן הבועה אינה מעידה רק על שוני, אלא גם על דמיון ומקומות זהים, כמו הצורך של כולם להרגיש ולחיות באופן שווה.
"דרך המבט המשותף המיוחד הזה, המציגים מציעים גם לצופים להבין באיזו בועה הם בעצמם חיים, עד כמה התחושה של לצאת מהבועה יכולה להיות מאיימת ומרתיעה, אך יחד עם זו מרתקת ומשמעותית ואפילו מהנה". התערוכה תוצג עד ה-30.11.
שעות פתיחה: ראשון-חמישי: 09:00 עד 16:00 שישי: 10:00 עד 13:00 שבת: בתיאום מראש