גן התעשייה תל חי יארח מהחודש הבא (16.12) תערוכת צילומי טבע חדשה של הצלם זאב ברקן משדה נחמיה, "טבע רחוק טבע קרוב" שמה. התערוכה תפתח במסגרת פסטיבל "חורף של טבע" במוזאון הפתוח לצילום בגן.
2 צפייה בגלריה
מתוך התערוכה
מתוך התערוכה
מתוך התערוכה
בתערוכה יוצאו 40 צילומי ענק בגדלים שונים של טבע, עבודתו של ברקן. צילומיו נחשבים ססגוניים, מרגשים ומציגים שילוב של הישגים אמנותיים עם טוהר ותמימות. הצופה בתערוכה מוזמן לגלות את הטבע דרך הדימויים, הצורות והמרקמים ולהתרשם מנקודות המבט הרחוקות והקרובות שנוצרו בעין המצלמה.
"זאב ברקן מתמסר למצלמה בהנאה רבה. הראייה הצילומית שלו מפוקחת יותר מהתבוננות רגילה", אומר אריה (סצ'י) שגיא, אוצר ומפיק התערוכה.
"עם השנים והניסיון, הוא טיפח ופיתח שפה צילומית עם ראייה ייחודית משלו. האסתטיקה בעבודות המוצגות הינה דרך להביע ולהעצים את הטבע שהוא בוחר להנציח. החושים המחודדים המופעלים בעוצמה מעידים על צלם ותיק שעבר כברת דרך".
צילומיו של ברקן מתאפיינים בעבודה מקצועית, באסתטיות וברגישות, המעידים על מעורבות אישית גבוהה ועתירת השראה. תצלומיו של ברקן מעלים אסוציאציות של נופי בראשית מדהימים, אותן הוא משיג על ידי שימת דגש על הפרטים ועל הערכים הצורניים והתוכניים. הוא לא מתערב בטבע, אלא מעבד את תצלומיו-יצירותיו, אותם הוא מגלה מתוך הטבע.
2 צפייה בגלריה
מתמסר למצלמה. ברקן, צילום: רבקה מזרחי
מתמסר למצלמה. ברקן, צילום: רבקה מזרחי
מתמסר למצלמה. ברקן, צילום: רבקה מזרחי
זאב ברקן נולד בישראל בשנת 1947. גדל בקיבוץ גשר. כיום מתגורר בהרחבה בקיבוץ שדה נחמיה, נשוי ואב לארבעה ילדים, עוסק בייעוץ חקלאי וחלק ניכר מזמנו משקיע בצילום.
פתיחת התערוכה ב-16.12. נעילה: 28.2.18.