פסטיבל אבו גוש, אותו מפיק חבר כברי לשעבר גרשון כהן, מאפשר ליהנות מקונצרטים חיים באקוסטיקה של הכנסיות באזור ומנוף הרי ירושלים – והכל בג'ינס ובסנדלים.
1 צפייה בגלריה
חזרה מרוכזת אחת בשבוע. מקהלת הקיבוץ הארצי
חזרה מרוכזת אחת בשבוע. מקהלת הקיבוץ הארצי
חזרה מרוכזת אחת בשבוע. מקהלת הקיבוץ הארצי
כמו בכל פסטיבל שהתקיים ב-26 השנים האחרונות, גם באירוע הקרוב שיתקיים בחג סוכות תזכה התנועה הקיבוצית לייצוג. הפעם מדובר במקהלת הקיבוץ הארצי עטורת הפרסים בניצוחו של יובל בן עוזר.
בפתיחת הפסטיבל היא תנגן את היצירה Canto General מאת מיקיס תאודורקיס, למילים של פבלו נרודה. מדובר ביצירה המשלבת שירים של המשורר הצ'יליאני חתן פרס נובל, ומוזיקה מגדול מלחיני יוון.
נרודה, מחשובי המשוררים בדרום אמריקה, מביא במחזור זה את מבטו הסוציאליסטי-מרכסיסטי על ההיסטוריה של דרום אמריקה. המלחין היווני מיקיס תאודורקיס, שבשנות -60 הרבה לבקר בקיבוצי השומר הצעיר, ביקר בשנת 1971 בצ'ילה על פי הזמנתם של נרודה ושל הנשיא איינדה.
תאודורקיס, מסמלי ההתנגדות לשלטון הגנרלים, שאמונתו הפוליטית הייתה חלק בלתי נפרד מאמירתו האמנותית, בחר להביע את התרשמותו העמוקה מן הביקור בכתיבת מוסיקה לכמה מן הפואמות של נרודה.
Canto general בוצעה לראשונה בפסטיבל אבו גוש לפני כ-16 שנה, ומאז מהווה מקור משיכה לקהל רב, שממשיך להגיע כדי להיות חלק מחוויה מוסיקלית מיוחדת במינה.
מקהלת הקבוץ הארצי מהווה בית ל-45 זמרים מקיבוצים שונים, מעין המפרץ ועד שדה בוקר, הנפגשים בכל שבוע לחזרה מרוכזת. בהמשך השנה תבצע המקהלה את הרקוויאם הגרמני מאת יוהנס ברהמס ואת המתיאוס פסיון מאת באך, זאת בנוסף לקונצרטים קלילים בקיבוצים.
נוסף על מגוון של מקהלות ואמנים מקומיים, תתארחנה השנה בפסטיבל שלוש מקהלות בעלות שיעור קומה מחו"ל: מקהלת הסולנים של שטוטגרט, מקהלת הגברים סימול ורי מרוסיה, שתופיע עם אנסמבל נעמה והמקהלה הצעירה מארמניה, שמגיעה לסדרת קונצרטים בישראל לרגל 25 שנה ליחסי ישראל ארמניה, ותופיע בין השאר גם בקיבוץ עין החורש.