"אני אמא לשניים, אביתר בן השנתיים ולביא בן הארבע, ובתקופה הזאת גם אני מטפסת, כמעט כמו כולם, על הקירות ומוצפת רגשות אשם בכל פעם שאני נכנעת למסכים", מספרת השחקנית והיוצרת דסי בן ארצי.
1 צפייה בגלריה
ספר ליום
ספר ליום
ספר ליום
(צילום: יח"צ)
כדי לא להיכנע יזמה בן ארצי את פרויקט "ספר ליום", מיזם חינוכי שבמסגרתו עולה מדי יום לרשת סיפור ילדים.
על המיזם שנעשה בהתנדבות מלאה וצולם באולפני בית מילר בתמיכת עיריית חיפה, היא מספרת: "חיפשתי סופרים ישראלים, בדגש על תוכן לילדים צעירים שעדיין נמצאים בשלב שההורה מכתיב להם במה לצפות. השגתי אישורי בזק על זכויות יוצרים מהוצאות הספרים, המאיירים והסופרים, הלכתי למחסן התחפושות שלי, בחרתי דמות לכל סיפור, בניתי יחד עם הסופרים פעילות מתאימה ויצרתי קשר עם מוזיקאים שחברו בהתנדבות לפרויקט. מדי יום עולה ליוטיוב ולפייסבוק סיפור ילדים".
בין הסיפורים שיוקראו: "בלי איה, גאיה, חיה, שמעיה או פפיה" שכתב עוז בן יצחק, "הפיג'מות של אוריקי" שכתבה דנה נעמי בן שלומי, "הביזבזים" מאת אסף שלמה, "מה יש בבטן של אמא של עדן" שכתבה שירי רבינוביץ זיו ו"כלי הנגינה המיוחד ביותר בעולם" של נאור צוברי.
"מטרת המיזם היא לייצר תעסוקה חינוכית לילדים ולתת חשיפה ותמיכה לסופרים תוצרת הארץ", אומרת בן ארצי. "מקסימה בעיניי ההתגייסות של כולם לעשייה. יש משהו מאוד מגבש בתקופת הקורונה הזו".
הסיפורים יהיו זמינים לצפייה באתר בית מילר.