ענת וייס (56), אמנית זכוכית עכשווית, תציג בשבוע הבא תערוכת יחיד שלה - "מעבר לבד", שתיפתח במוזיאון המזגגה ב- 24 ביולי. בתערוכה יוצגו מספר סדרות ממבחר עבודותיה בין השנים 2016- 2020.
3 צפייה בגלריה
היצירה "חלומות לבנים"
היצירה "חלומות לבנים"
היצירה "חלומות לבנים"
(צילום: יונה שליי)
יצירתה של וייס מציגה שפה עכשווית המתכתבת עם האמנות הקלאסית ונסובה סביב הוויה פרטית וסוגיות מגדריות בהקשרים תרבותיים- חברתיים. בעבודותיה היא מתחקה אחר חוויות כמו הקיום האנושי, נשיות, זהות ודימוי נשי. חלק מגוף עבודותיה מציג דימויים אנושיים ואובייקטים מחיי היומיום, בחלק אחר היא מציגה גישה פורמליסטית במסגרתה היא חוקרת את החומר ומעלה שאלות על מרקם, שקיפות, צורה וגוון.
3 צפייה בגלריה
ענת וייס
ענת וייס
ענת וייס
(צילום: אנה וינד)
ככלל, עבודותיה משלבות בין התבוננות עצמית להפניית זרקור לדיוקן כלל-אנושי. היא בוחנת את יחסי הגומלין בין האובייקט לסובייקט ושוזרת בין האישי לאוניברסאלי, בין הנסתר לגלוי ובין אמת לאשליה, תוך יצירת אמירה ביקורתית ואירונית.
כך למשל ביצירתה "עכבות במסגרת", מהעבודות המרכזיות בתערוכה, מציגה דימוי מודולרי של עקבי נעליים גבוהות המרכיבים ביחד טוטם - המעניק לו משמעות שונה מהקשרו כסממן נשי גרידא. העבודה "חלומות לבנים" מציגה חולצה נשית, עשויה מבד דק ואוורירי שהופך לנוקשה ויציב העשוי זכוכית. יצירה שאמורה להעלות תהייה לגבי משמעות הדימוי הנשי המובהק שמגולם בחולצה הרכה.
3 צפייה בגלריה
היצירה "עכבות במסגרת"
היצירה "עכבות במסגרת"
היצירה "עכבות במסגרת"
(צילום: אלעד שריג)
וייס חיה בזיכרון יעקב ויוצרת בקיבוץ עין כרמל. היא יוצרת בטכניקת יציקת זכוכית ופיוזינג, מתמחה בפיסול ובליטוש זכוכית, כשהמוטיב הבולט בעבודותיה הוא הטקסטורה המיוחדת.
לאמנות הזכוכית התוודעה בעת שהותה בארצות הברית, שם רכשה את הכשרתה המקצועית. בהמשך, השתלמה אצל אמני זכוכית מובילים כפטר סטאחו הצ'כי וג'ואנה מנוסיס האמריקאית. במהלך השנים האחרונות, הציגה במסגרת תערוכות קבוצתיות ברחבי הארץ. 'מעבר לבד' היא תערוכת יחיד ותערוכה מוזיאלית ראשונה שלה.
אוצרת: ברכה זילברשטיין
פתיחה: יום שישי, 24 ביולי, בשעה 10:00 נעילה: 10/10/2020
מוזיאון המזגגה, קיבוץ נחשולים, חוף כרמל