ניר מאיר (קבוצת שילר) נבחר לקדנציה נוספת בתפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית. מאיר בן ה-63 זכה בכ-55.6% אחוז מהקולות (כ-11 אלף מצביעים) לעומת כ-44.3% ליריבו ליאור שמחה יו"ר וחבר נצר סרני (כ-8,800 מצביעים). שיעור ההשתתפות בבחירות הללו עמד על 32.84% (19,836 קולות כשרים מתוך 60,407 חברים וחברות בעלי זכות בחירה), נתון המשקף ירידה לעומת הקמפיין של 2015, אז עמד השיעור על כ-35%.
1 צפייה בגלריה
ניר מאיר. צילום: אלבום פרטי
ניר מאיר. צילום: אלבום פרטי
ניר מאיר. צילום: אלבום פרטי
מועצת התנועה הקיבוצית תאשרר את התוצאות הרשמיות בישיבה מיוחדת שתיערך ביום שלישי (24.12) ואת בחירותו של ניר מאיר לכהונה נוספת. על פי תקנון הבחירות ניתן יהיה לערער על תוצאות הבחירות בתוך שלושה ימים.
עם היוודע התוצאות הודה מאיר לאלו שהביעו בו אמון מחודש, והוסיף כי על אף זאת הוא חש "עצבות רבה" מהצורה שבה התנהלה מערכת הבחירות. "לצערי, נחצו במהלכה קווים אדומים רבים", כתב בפייסבוק, "אנחנו אמורים להיות עמוד אש ערכי אשר מוביל את ישראל ולא מאמץ נורמות שליליות הזרות לנו ולדרכנו. לאור הערכים האלה ניהלתי את מערכת הבחירות שלי. אני גאה בכך מאוד".
בהמשך לדברים אלה, שבהם מתח ביקורת על הקמפיין של יריבו, הוסיף מאיר: "החל ממחר, נחזור כולנו, חברות וחברי הקיבוצים מכל רחבי הארץ, שיתופיים ומתחדשים, לעבוד במשותף למען עתידה של התנועה הקיבוצית. בפנינו אתגרים גדולים, ואיומים מורכבים. נמשיך ונפעל יחד, בשיקול דעת, באחריות ועם כל הניסיון העומד לרשותנו, מול הניסיונות הבלתי פוסקים לפלג ולפגוע בנו".
"דרך לא עוזבים"
בתגובה לתוצאות הבחירות מסר ליאור שמחה: "נפל דבר בתנועה הקיבוצית. לראשונה זה שנים רבות נדרשה התנועה הקיבוצית להכריע בין שתי תפיסות עולם. לצערנו, יותר מ-67 אחוזים בחרו שלא להצביע – מה שמעלה סימני שאלה קשים על הרלוונטיות של התנועה".
הוא הודה לאלפים שבכל זאת הצביעו לו ואמר כי מבחינתו מדובר בקבוצה גדולה של חברות וחברים, שהצטרפה לדרך שהוא הציג ו"עשתה את הצעד הראשון בדרך להתמודדות על צלמה ודמותה של התנועה הקיבוצית".
עוד אמר: "התחייבתי בפני אנשים אלה שבכל תוצאה שלא תהיה, דרך לא עוזבים. כפי שהצהרנו מהיום הראשון, בחרנו לנהוג בדרך הישר והתנהלנו בניקיון כפיים, הצגנו דרך חדשה ושרטטנו את המגדלור המוסרי של התנועה הקיבוצית. אני גאה בשותפים שלי לדרך ובחברים, שלמרות האיומים בחרו באומץ ציבורי רב להצטרף למסע. המסע לא נגמר".