גאווה גדולה נרשמה בתחילת השבוע באפיקים, עם קבלת הבשורה על מינויו של בן הקיבוץ תא"ל פלג ניאגו למפקד בסיס חיל האוויר תל נוף. המינוי של ניאגו מגיע 20 שנה לאחר שבן קיבוץ אחר, תא"ל במילואים חיים גופן, כיהן בתפקיד הבכיר.
1 צפייה בגלריה
מודע לאתגר. פלג (משמאל), לצד האלוף נורקין (במרכז) ומפקד הבסיס היוצא תא"ל זייפרט. צילום: אלבום משפחתי
מודע לאתגר. פלג (משמאל), לצד האלוף נורקין (במרכז) ומפקד הבסיס היוצא תא"ל זייפרט. צילום: אלבום משפחתי
מודע לאתגר. פלג (משמאל), לצד האלוף נורקין (במרכז) ומפקד הבסיס היוצא תא"ל זייפרט. צילום: אלבום משפחתי
תא"ל ניאגו מחליף בתפקיד את תא"ל אורי זייפרט, ששימש כמפקד הבסיס בשלוש השנים האחרונות. טקס חילופי המפקדים התקיים בבסיס בנוכחות מפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין, מפקדים, לוחמים ובני משפחה.
נורקין ציין בדבריו כי המפקד הנכנס הוא ה-37 במניין מפקדי הבסיס, ושמתקיימת כאן סגירת מעגל לאור העובדה שפלג הגיע לתל נוף לראשונה לפני 25 שנה כטייס פנטום צעיר.
"כעת אתה הופך למפקד הבסיס. יש לך את הניסיון הנדרש, את האנשים הטובים וניתנת בידך העוצמה האווירית המצויה בבסיס. דע לנצלם", דברי נורקין. תא"ל פלג ניאגו הודה למברכיו ואמר כי הוא "מודע לאתגר ונכון אליו ויודע שעם בסיס כזה, ובמיוחד עם אנשים כאלה, נעמוד במשימתנו. סומך עליכם תמיד".
פלג ניאגו, יליד 1970, התגייס לקורס טיס בשנת 1989. הוא שימש כטייס סדיר ומדריך טיסה בבית הספר לטיסה בחצרים, סגן מפקד טייסות קרב בחצור, ברמון ובנבטים.
הוא שימש כמפקד טייסת מתקדם קרב בחצרים, מדריך ראשי בבית הספר לטיסה, ראש מחלקת הדרכה בחיל האוויר, ובין השנים 2016-2014 פיקד על בסיס רמון. הוא בעל תואר ראשון בגיאופיזיקה ומדעים פלנטריים מאוניברסיטת תל אביב. נשוי ואב לארבעה.
בקיבוץ אפיקים יודעים לספר על ילד שניגן בחצוצרה, עבד בענף התמרים והיה שחיין מצטיין. בני כיתתו, שהקימו מועדון מעריצים בעמק, כתבו לו בהודעות אישיות: "כשתקבל את הפיקוד על תל נוף באופן רשמי, כשעמיקם נורקין יישא דברים, גם הלב שלנו יחסיר פעימה (מגאווה ומכבוד). מאחלים לך הצלחה רבה!! מצפים שכבר מסיום הטקס תתחיל לארגן את ביקורנו הבא. שלך בהערכה".
אביו של פלג, שלמה, הגיע בהיותו ילד לאפיקים מבולגריה ואומץ על ידי משפחת אלפרט. כיום הוא גמלאי לאחר שנים רבות שבהן עסק בניהול תחומים כלכליים שונים, בקיבוץ ומחוצה לו, בעיקר כאלה הקשורים לענף המדגה.
"פלג היה תלמיד טוב שהשיג הכל בעזרת עבודה קשה. הוא לא חלם על טיס ועד שקיבל זימון לקורס עבר גיבושים ליחידות מובחרות", מספר האב, "הוא התקדם במסלול, לא היה מוכשר במיוחד אבל השקיע המון, וקיבל את הכנפיים. הוא נישא לבת שכבה שלמדה איתו בבית הספר האזורי ממושב אלמגור.
"באפיקים נהוג לומר שהתפוחים נופלים קרוב לעץ, וגם שאר הילדים שלנו מוכשרים בתחומם: יש לפלג אח שמתגורר באוסטרליה ולומד לפוסט דוקטורט בחקר המוח, הבת הגדולה שלנו חיה באפיקים עם משפחתה, ויש עוד בת צעירה שחיה ברחובות ועוסקת בטיפול בקשישים. אני גאה מאוד בפלג, ובכל הילדים והנכדים שלנו".