ראש המועצה האזורית מגילות ים המלח, מרדכי (מוצי) דהמן מקיבוץ מצפה שלם, הודיע ביום שני האחרון על התפטרותו מתפקידו.
כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה של mynet
הסיבה להתפטרות היא מעורבותו לכאורה בפרשה הנחקרת בשנה האחרונה, בה על פי החשד הועברו כספים, בעיקר ממפלגת "ישראל ביתנו", לרשויות מקומיות לטובת פרויקטים, וחזרו לכאורה בדרך עקיפה לכיסיהם של בכירים במפלגה, בהם סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום.
דהמן המריא ביום ראשון (16.8) לחופשה פרטית בת שבועיים בחו"ל, אך דאג להשאיר מכתב לתושבי המועצה, שהתפרסם ביום שני. בתחילת מכתבו הוא מתאר את הגעתו בשנת 1977 לצפון ים המלח במסגרת גרעין הנח"ל שהקים את קיבוץ מצפה-שלם, ואת דרכו הציבורית בשורה של תפקידים, לרבות תפקידו כראש המועצה האזורית מגילות ים המלח, שאליו נבחר בשנת 1993. "קיבלתי החלטה לא קלה, התחבטתי לגביה לא מעט, אך אני שלם עמה", הוא כותב כבר בתחילת המכתב.
המשך המכתב מוקדש לתיאור התפתחות האזור והקמת ההתיישבות, ולתרומתה של המועצה לעניין זה. "השלטון המקומי פועל במציאות בלתי אפשרית מול גורמי הממשל והרגולציה", כותב דהמן, "ואנו, כמועצה קטנה, חווינו קושי תמידי להשיג תקציבים לפיתוח האזור. במציאות זו, תוך דבקות במטרה, נקלעתי לאירועים שלצערי עומדים בבסיס החלטתי לסיים את תפקידי.
"אני לא אדם מושלם ולא חף מטעויות שבוצעו ועליהן אני מצר. עם זאת אני רוצה שתדעו שהכול נעשה למענכם ולמען היישובים, ומעולם לא, חלילה, להשגת רווח אישי. יתרה מזאת, אני ובני משפחתי הענקנו מזמננו, מכוחנו ואף ממשאבינו לטובת מגילות והאזור כולו".
דהמן (56) היה ראש המועצה הראשון של מגילות ים המלח, שעד להקמתה ב-1993 רכשה שירותים משכנתה, המועצה האזורית תמר. הוא נבחר לתפקידו ארבע פעמים רצופות, כשהפעם האחרונה הייתה בדצמבר 2012, כאשר זכה לרוב של 59.5% מהקולות בהתמודדות מול סול לביא בן שימול מקיבוץ אלמוג.
בדצמבר 2014 נעצרו דהמן ומנכ"ל המועצה דוד בלאו, יחד עם ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף (עין-גדי), בחשד למתן שוחד לפאינה קירשנבאום ולגורמים מתווכים בכמה הזדמנויות, בתמורה לתקציבים. חוקרי המשטרה פשטו גם על הנהלת החשבונות של שני קיבוצים במגילות: מצפה-שלם, קיבוצו של ראש המועצה, וקלי"ה, קיבוצם של בעלי תפקידים כלכליים בכירים במועצה בעבר ובהווה.
כאמור, בימים אלה נמצא דהמן בחו"ל, ולא ניתן להשיג את תגובתו לידיעה.
מנהל הקהילה במצפה-שלם, רונן ברייר (ניר-דוד), אומר כי הוא קיבל בצער את הודעת ההתפטרות של דהמן, מתוך הערכה רבה לפעילותו כראש מועצה, וכי הוא מקווה שדהמן ימשיך להיות איש מרכזי שפועל ותורם לאזור.
איך קיבלו את ההתפטרות בקיבוץ? רונן ברייר: "מוצי לא עדכן את החברים על כוונתו להתפטר, ולכן הם קיבלו את זה בהפתעה ואולי אפילו באכזבה".
האם תמשיכו לתמוך בו בהליכים המשפטיים? "אנחנו בהחלט מחזקים את מוצי ואת המשפחה בדרך שאותה יצטרכו לעבור".
את מקומו של דהמן בראשות המועצה ימלא בינתיים גבי פלקסר (קלי"ה), חבר מליאת המועצה. על פי החוק, אמורות הבחירות לראשות המועצה להתקיים תוך שישים יום ממועד ההתפטרות.