יום הולדתו ה-50 של אלון הרלינגר, חבר קיבוץ אילות, יצוין רק במהלך השבוע הבא (15.10), אבל העלם הנמרץ, שעובד לפרנסתו כמורה וכפרמדיק, כבר חגג לעצמו יובל בדרך מקורית ולא ממש מפנקת.
2 צפייה בגלריה
"שאלו אם אנחנו נורמאלים". הרלינגר ומשפחתו אחרי המסע, צילום: נועם רייפר
"שאלו אם אנחנו נורמאלים". הרלינגר ומשפחתו אחרי המסע, צילום: נועם רייפר
"שאלו אם אנחנו נורמאלים". הרלינגר ומשפחתו אחרי המסע, צילום: נועם רייפר
במהלך חול המועד סוכות דיווש הרלינגר על אופניו לצד חברו הטוב מהקיבוץ, שי יגור, את כל הדרך מהר החרמון עד לאילות בארבעה ימים רצופים. בפועל רכבו השניים 105 ק'"מ בכל יום.
חבר נוסף, נועם רייפר, ליווה אותם במכוניתו, דאג לעזרים הלוגיסטיים ואף תיעד את השניים במצלמתו. בסיום המסע, שזימן להם אתגרים לא פשוטים וחוויות בלתי נשכחות, המתינו להם ילדי וחברי הקיבוץ עם שלטים בנוסח "חמישים זה העשרים החדש", "אתם האלופים שלנו" ועוד.
הרלינגר כבר לקח חלק בעבר במסעות אופניים ובשלושה וטריאתלונים, לכן היה טבעי עבורו להחליט לפני כשישה חודשים לציין כך את יובל שנותיו.
"לפני כחצי שנה עלה לי רעיון לחגוג יובל בחציית הארץ לאורכה, וזרקתי את זה לחברי שי שהוא איש התחזוקה של הקיבוץ", סיפר הרלינגר. "לא חשבתי שהוא יתלהב מהרעיון אבל הוא מיד אמר שהוא מצטרף למסע. התחלנו להתאמן, כל אחד לחוד, ובסוף נסענו לחרמון ומשם גלשנו בירידות ועלינו בעליות תוך שהות קצרה באתרים שקרצו לנו במיוחד
"היו כבישים שנסעתי בהם לא מעט, אבל זו היתה חוויה מסוג אחר. היה כיף גדול לראות פרטים שונים לאורך הדרכים, לפגוש אנשים שלא דרך זכוכית, לחוות את האוויר ואת הנופים. צחקנו בינינו שאנשים טסים לחו"ל כדי לרכוב ואנחנו עושים זאת כאן ובכל האזורים: הצפון והדרום, המדבר והים. פשוט תענוג".
לא סיבנתם קצת במהלך המסע?
"רק בירידות לים המלח, כשהיה סיכון לשלומנו עקב שוליים צרים ורכבים שדוהרים בכביש המסוכן, ויתרנו על הרכיבה. קפצנו לנאות הכיכר ומשם עלינו לערד, מצפה רמון והביתה לאילות".
מה היו הקטעים הקשים יותר במסע האופניים?
"הכל היה מהנה בסך הכל, אבל הדרום זימן לנו כמה עליות קשות מאוד. פארן היווה אתגר לא פשוט, גם העלייה מבה"ד 1, אבל עברנו את זה בחירוק שיניים. בצפון פשוט אהבנו כל רגע ואפילו פרגנו לעצמנו שעה וחצי בנחל המעיינות וגם שכשוך בכנרת. לא ויתרנו גם על תצפית לסוריה ולבנון מהר בנטל, ועל פיתה עם לבאנה וכנאפה במסעדה ברמה".
2 צפייה בגלריה
קבלת הפנים שציפתה לשניים. קיבוץ אילות, צילום: נועם רייפר
קבלת הפנים שציפתה לשניים. קיבוץ אילות, צילום: נועם רייפר
קבלת הפנים שציפתה לשניים. קיבוץ אילות, צילום: נועם רייפר
היכן לנתם ואכלתם?
"אצל חברים ומשפחות. האמת היא שלא ממש תכננו מראש היכן נלון ואיפה נאכל. אלתרנו על המקום, ותמיד הקפה של נועם רייפר ניחם אותנו בהפסקות. חווינו את הרגע ואת החלום. נראה לי שהכי קשה היה לנועם, שהיה צריך לנסוע 40-30 קמ"ש בממוצע כמלווה צמוד שלנו. אבל הוא עשה את זה כמו גדול".
מה היו התגובות של האנשים בדרך?
"כולם שאלו מה אנחנו עושים וכשסיפרנו להם הם התפלאו אם זו הדרך לחגוג חמישים, ואם אנחנו באמת נורמאלים".
בעוד כחמש שנים יחגוג גם שי יגור חמישים, והשניים כבר מדברים על אתגר נוסף אותו ירצו לכבוש. ומה בינתיים? שבוע לאחר חזרתו מהמסע יצא הרלינגר לרכיבה של 80 ק"מ מאילות ליטבתה וחזרה.