ביום ראשון השבוע הצליח גיא כהן (53), בן עין השופט והיום חבר שפיים, לצלוח את המים הסוערים של תעלת למאנש.
2 צפייה בגלריה
"היה ממש לא אנושי". כהן במהלך השחייה, צילום: אלבום פרטי
"היה ממש לא אנושי". כהן במהלך השחייה, צילום: אלבום פרטי
"היה ממש לא אנושי". כהן במהלך השחייה, צילום: אלבום פרטי
טייס הקרב בדימוס, שהגיע לדרגת רס"ן במילואים ומכהן כמנכ"ל מפעל לייצור מתכת, רגיל לשבור שיאים בלתי אפשריים כמו שחייה רצופה במשך 24 שעות מחוף מכמורת עד לחיפה למרחק של 70 ק"מ, ריצת אולטרא מרתון במדגסקר למרחק של 250 ק"מ וגם הקפת מנהטן בשחייה למרחק של 48 ק"מ. אבל האתגר הנוכחי, לדברי כהן, היה הקשה והמפרך מכולם.
באופן מקרי לגמרי התקיימה צליחת התעלה ביום הראשון ללימודים, ומבחינתו של גיא היתה לכך משמעות אישית לא פשוטה.
בתו, נטע, נפטרה לפני 17 שנים ביום הראשון ללימודיה בכיתה א' מדום לב. משחה כף הכרמל המרתוני לפני שנתיים נועד, בין היתר, כדי לגייס כספים עבור הקמת מעבדה לחקר נושא דום הלב בבית החולים רמב"ם בחיפה.
ביום חמישי הקרוב ישוב כהן לקיבוץ ולמשפחתו תשוש אבל מאושר מההישג שרק ארבעה ישראלים הצליחו להשלים לפניו. אתמול, כשהוא עוד בצרפת, נשמע כהן צרוד ומקורר.
"שאפתי הרבה מי מלח וגם המים היו קפואים", סיפר כהן. "זה היה ללא ספק האתגר הקשה מאלו שכבר עברתי ובצורה דרמטית. היה ממש לא אנושי. קשה להשוות דברים אחרים לקשיים בהם נתקלתי בלמאנש.
"הסקיפר אמר לי בדיעבד שאם היה יודע מה יהיו תנאי המים והרוחות העזות הוא לא היה מאשר לי לצאת לשחייה, וכמה שחיינים שיצאו כמוני נאלצו לשוב לחוף. היו רוחות מאוד חזקות, הפרשים אדירים בין גאות ושפל עד שבעה מטרים לפחות, וכך מצאתי את עצמי נזרק מצד לצד ונאבק בגושי מים אדירים.
2 צפייה בגלריה
"יש עוד הרבה יעדים". כהן, צילום: אלבום פרטי
"יש עוד הרבה יעדים". כהן, צילום: אלבום פרטי
"יש עוד הרבה יעדים". כהן, צילום: אלבום פרטי
"שני המלווים שהבאתי מהארץ, בעצמם שחייני מים פתוחים מיומנים, דאגו לתקשר איתי ולשאול כל הזמן איך אני מרגיש. שחיתי מרחק של 45 ק"מ לערך בזמן של 15 שעות ו-44 דקות".
לאחר שחצית את סף הסיבולת של אדם נורמאלי ועוד בגילך המתקדם, קורס טייס נראה כמו משחק ילדים?
"ממש כך. זה כלום ללכת 100 ק"מ עם ציוד לעומת מה שעשיתי מאז 2016. אז זה נראה לי אימתני, אבל היום שעשוע קליל. טסתי בחיל האוויר עד שנת 2000, אבל בגלל האסון שקרה לנו לא יכולתי להמשיך".
כהן נישא בפרק ב' בחייו לסיגל משפיים, בעצמה ספורטאית בתחום הטריאתלון, והשניים מטפחים את נועה בת ה-14 שמתחרה בטריאתלון ואף הגיעה למקום השלישי בארץ בקבוצת הגיל שלה.
הבן מתן (15) התאמן בשחייה אבל לאחרונה פרש לטובת לימודי אמנות בתלמה ילין. רק בתו הבכורה של גיא, יובל (25), לא עוסקת בספורט אתגרי.
יש כבר משימות נוספות שממתינות?
"יש עוד הרבה יעדים אבל השאלה אם אלך עליהם. בשלב זה אני צריך לנוח מהמשימה הבלתי אפשרית שסיימתי".