מניין הישראלים שירצו לראות הערב נצחון קרואטי על צרפת במשחק גמר המונדיאל שיתקיים הערב (א', 18:00) צפוי להיות קטן משמעותית מזה של אוהדי צרפת. עם זאת, בקיבוץ גבע שבעמק יזרעאל תהיה חבורה קטנה ואמיצה שתייחל ותתפלל לנצחון של הנבחרת האלמונית מהמדינה המזרח אירופאית הקטנה (שלושה מיליון אזרחים סה"כ), שהיתה מוכרת בעבר יותר בשל מלחמת העולם השניה ומלחמתה בבוסניה.
הקיבוצניקים בהם מדובר משתייכים לקבוצת הספורט המוטורי – אתגרי 'עבירות גבע' שנהגה להשתתף מתחילת שנות האלפיים ועד ל-2014 בראלי קרואטי שנחשב למפרך ולקשה ביותר באירופה. בשנת 2014 אף זכה הצוות מגבע במקום ה-16 המכובד, מתוך 96 צוותים מכל העולם, במירוץ הניווט שנערך משך שבוע שלם בביצות טובעניות, יערות סבוכים, קירות חלקלקים ונהרות שוצפים תוך שינה בשטח.
2 צפייה בגלריה
צוות לנדרובר גבע בפעולה | צילום: פרטי
צוות לנדרובר גבע בפעולה | צילום: פרטי
צוות לנדרובר גבע בפעולה | צילום: פרטי
צוות מוסך 'לנדרובר קבוצת גבע' כולל את עירא אבני, מומחה ברכבי שטח ונהג מרוצי עבירות מקצועי, המשמש כנהג הקבוצה מזה שבע שנים. נגב נגל הנווט מנווט לצידו של עירא בצוות. יורמי ידין משמש כמנהל העל של קבוצה, ובימים כתיקונם מנהל מוסך גבע. רועי אלוני, מכונאי ומנהל העבודה במוסך קבוצת גבע, משמש כאיש התפעול לצוות. שחר דורון עובד כמכונאי במוסך קבוצת גבע, משמש כמכונאי לרכב הצוות, שחר לקח חלק פעיל בבניית רכב העבירות של הצוות. איתמר גלאס, מומחה במסגרות המשמש כמסגר מכונאי בצוות. אביתר, מכונאי תמיכה בכל מרוצי העבירות וידוע כפותר בעיות מהיר ומקצועי. ונתי לוי שליווה את הצוות כצלם.
יורמי ידין, מנהל מוסך קבוצת גבע, היה פעמים רבות בקרואטיה, גם במסגרת הראלי וגם בטיולים פרטיים. הוא מספר על ארץ יפה ונחמדה עם טבע מדהים ואוכל טעון שיפור, בה מתגוררים אנשים קשים וחזקים, אולי ב'אשמת' שנות המלחמה הקשות שעברו ושיוכם הקומוניסטי לשעבר.
2 צפייה בגלריה
נבחרת קרואטיה חוגגת. ינצחו? | צילום: EPA
נבחרת קרואטיה חוגגת. ינצחו? | צילום: EPA
נבחרת קרואטיה חוגגת. ינצחו? | צילום: EPA
"התחלתי לפקוד את קרואטיה בשנת 2002 וראיתי מדינה שנשארה 50 שנה מאחור, עם חקלאות פרימיטיבית וסגנון בנייה נוקשה. יחד עם זאת היערות שלהם מדהימים וכמויות המים בלתי נתפשות. גן עדן ממש. אני מבין קטן מאוד בכדורגל, גם לא צפיתי כמעט במשחקים, אבל הימרתי על אנגליה מול צרפת. ההישג של קרואטיה קרה לדעתי בעיקר בגלל הגורם האנושי. הם אנשים מאוד נחושים ועקשנים. נגיד שלא ממש הצטערתי שהקרואטים ניצחו והלוואי שיעשו זאת גם בגמר".
יש לכם בעתיד עוד מרוצי שטח בקרואטיה?
"כרגע לא מתוכנן משהו, אבל גם בשנים הקודמות היו לנו צרות מצד ה'ירוקים' במדינה שטענו שאנחנו פוגעים בטבע. הטענה שלהם ממש לא מדויקת מכיוון שזורמים שם כל הרבה מים והצמחיה מחדשת את עצמה כל הזמן, כך שאתה חוזר לאותו יער ולאותו מסלול לאחר שנה והכל התחדש וחזר למה שהיה".