ההפסד של נבחרת ברזיל לבלגיה במונדיאל ברוסיה הותיר את חברי ברור חיל עצובים ומתוסכלים. גם חגיגות משחקי חצי הגמר והגמר, שתוכננו לארח 900 מעולי ברזיל וצאצאיהם בבריכת הקיבוץ נגנזו לארבע שנים לפחות, אבל בקיבוץ הדרומי לא שוקטים על השמרים.
1 צפייה בגלריה
חוזרים להיות בוגרים. פלוט, צילום: אלבום משפחתי
חוזרים להיות בוגרים. פלוט, צילום: אלבום משפחתי
חוזרים להיות בוגרים. פלוט, צילום: אלבום משפחתי
שם כבר עובדים במרץ על הפקת "ארץ טרופית יפה" שתעלה בסוף הקיץ כחלק מחגיגות ה-70 לברור חיל. מדובר בשחזור של מופע ששילב אמנים עם חברי קיבוץ מלפני 40 שנה, והוא צפוי להחזיר את השמחה ואת האופטימיות גם ב-2018. מובטחים גם הרים של בשר ויין.
"ברור שיש כאן עצב גדול, אבל לא כמו בפעם שעברה אז הפסדנו לגרמניה באופן מביש", סיכם עודד פלוט, אוהד ובנו של אוהד ברזיל מושבע גם כן, את הדרך של ברזיל בגביע העולם.
"היתה לנו נבחרת טובה, ולכולם היתה תחושה שהפעם נגיע לשלבים הסופיים ואולי אף ניקח את הגביע. ישנם חברים מאור הנר ומברור חיל שרוצים להקים ועדת חקירה לבדוק מה קרה לדרום אמריקאים במונדיאל. זו אחוות המפסידים ואין מקום לשמחה לאיד. בנגב המערבי אומרים שהגברים בקיבוצים יכולים לחזור ולהיות בוגרים ורציונאליים".
אז מה קרה לברזיל בטורניר?
"אתה יודע. רגל פה, רגל שם, החלטה לא טובה של מאמן והכל נגמר אחרת. גם היה לנו גול עצמי והגרלה קשה, אבל בעיקר חוסר מזל הוא זה ששלח אותנו הביתה. אני נשארתי עם ברזיל ולא אלך עם קבוצה אחרת שנשארה לקראת חצי הגמר, אבל כל אחד עם ההחלטה שלו ואין אהדה קולקטיבית לקבוצה מסוימת".
למה לא יתקיימו הקרנות של המשחקים, כולל הכיבוד העשיר, כפי שתכננתם לפני ההדחה של ברזיל?
"יש המון עלויות, סידורים בשטח, סדרנים ומכירת כרטיסים. לא שווה לצפות יחד אם הרוח הדרום אמריקאית לא קיימת יותר. אנחנו מרוצים מהמונדיאל הזה, מהשידורים היפים. רק המשחק האחרון היה לנו קשה לעיכול. לא נורא. נחכה עוד ארבע שנים ובעזרת האמונה ננצח".
ועכשיו חוזרים לעפיפונים ולבלונים?
"כן, אבל לא רק. אנחנו בהפקה של חגיגות ה-70 ומבטיחים קרנבל ססגוני ונוסטלגי. חלק ממשתתפי המופע מעורבים בהפקה ואולי יהיו גם במופע עצמו. אנחנו נמשיך לרקוד ולשמוח".