קבוצת הרוגבי הפועל יזרעאל-גלבוע זכתה באליפות שנייה ברציפות, לאחר שעברה עונה לא קלה במהלך 2018-2017 אותה סיימה ללא הפסד ליגה.
1 צפייה בגלריה
"אליפות היא אליפות". השחקנים ועובד נור עם צלחת האליפות, צילום: צחי רייזל
"אליפות היא אליפות". השחקנים ועובד נור עם צלחת האליפות, צילום: צחי רייזל
"אליפות היא אליפות". השחקנים ועובד נור עם צלחת האליפות, צילום: צחי רייזל
במשחק הגמר, שנערך בשבת האחרונה בקיבוץ יזרעאל לעיני למעלה מ-600 צופים, הפסידו שחקני האלופה המכהנת 19-13 לקבוצת אס"א תל אביב אך בסיכום שני משחקי הגמר הונפה צלחת אליפות שנייה ברציפות בגלבוע. במשחק הראשון ניצחה יזרעאל-גלבוע בתוצאה 20-11.
למשחק הגמר ביזרעאל הגיעו מאות מתושבי הגלבוע והסביבה כבר בשעות הבוקר לקחת חלק בטורניר עבור ילדים בגילים 10,12 ו-14.
"רוגבי זה הגלבוע, והאליפות נשארה במקום הראוי לה", אמר עובד נור, ראש מוא"ז הגלבוע. "אנחנו גאים להוביל את ענף הרוגבי בישראל, ואני מצפה מכל גורמי הספורט במדינה למהר ולהכיר בזה. יש בהחלט מקום לתמיכה נרחבת יותר בקבוצה שלנו מיזרעאל, והרבה יותר מכך, לתמיכה מהותית בענף הרוגבי כולו המתפתח בישראל".
משחק הגמר השני היה צמוד ואגרסיבי, במהלכו עלתה הקבוצה מתל אביב במטרה למחוק את ההפרש מהמשחק הראשון.
המארחים פתחו בצורה הססנית לאורך 20 הדקות הראשונות והציגו משחק לא מתואם. גיא גולדין מתל אביב העביר שלושה פנדלים והעלה את קבוצתו ליתרון של 9-0 כבר אחרי 20 דקות.
ביזרעאל נכנסו למשחק לאט לאט, והצליחו להניח את הטריי הראשון לאחר פריצה מצוינת של עומר לוינסון. בעיטת המרה של עמית הרפז וכן פנדל מוצלח העבירו את ההובלה ליזרעאל, 10-9. לפני המחצית גולדין עם עוד פנדל מוצלח הוריד את הקבוצות למנוחה בתוצאה 12-10 לתל אביב.
המחצית השנייה החלה ויזרעאל עשו את הנקודות הראשונות עם עוד פנדל של הרפז, 13-12. המשחק המשיך להיות צמוד, כששתי הקבוצות ניסו להחזיק בכדור ולעשות נקודות.
עשר דקות לסיום והמתח בשיאו, בעיטה לא טובה של יזרעאל הוחזרה על ידי תל אביב בריצה של 80 מטר שהסתיימה בטריי של גל אבירם, מה שהחזיר את התקווה לאורחים.
בתוספת בעיטת המרה של גולדין תל אביב הובילה 19-13, שלוש נקודות מסגירת הפער מהמשחק הראשון. בדקות שנותרו נלחמו שחקני שתי הקבוצות על כל כדור, אך התוצאה לא השתנתה והובילה לזכיית יזרעאל-גלבוע באליפות המדינה.
המצטיין במשחק היה גיא מטיסיס מיזרעאל-גלבוע. הקפטן יניק קפשוק הניף את צלחת האליפות במה שסימן את האות לתחילת החגיגות ולציון ההישג הגדול. "הרגשה קצת חמוצה אחרי המשחק, אבל אליפות היא אליפות", אמר מאמן יזרעאל-גלבוע אמיר בויטלר.
"אני גאה בשחקנים על המשחק ועל הזכייה. הם הראו שיש להם לב ענק, ואני גאה על האירוע הנפלא עם הקהל הרב שהגיע. הברכות כמובן מגיעות לכל המעטפת של המועדון, ולכל מי שתומך ודוחף קדימה. אני רוצה להודות למועצה אזורית הגלבוע, ולראש המועצה עובד נור על כל התמיכה העונה - זו אליפות של כל תושבי הגלבוע".