1 צפייה בגלריה
צילום: אוליבר שטוץ
צילום: אוליבר שטוץ
צילום: אוליבר שטוץ
שר החינוך פרץ, אתה ואני כנראה חונכנו אחרת. אותי לימדו לכבד כל אדם באשר הוא, גם אם בחירותיו או אורח חייו שונים משלי. אותי לימדו גם בבית הספר לקבל את האחר, את מי שדעותיו אינן תואמות את דעותיי. כן־כן, בבית ספר הפועל בחסות משרד החינוך. אותו בית ספר שבעוד כמה שנים זוגתי ואני נכניס אליו את ילדנו המשותף (רחמנא ליצלן) ונצפה מאותם מחנכים ללמד אותו דרך ארץ, אהבת אדם וקבלת השונה. מערכת חינוך שתנחיל ערכים כמו בחירה חופשית וכבוד האדם, שתעזור לו לפתח דעה משלו וידיעה חזקה שהוא יכול לבחור את מסלול חייו כרצונו.
אני חרדה לחברה ולמדינה שבה אני חיה. אני מפחדת שאנשים כמוך ימשיכו לכהן בתפקידים בכירים ולהפיץ רעל סביבם; שמשפטים מתנשאים - הרומזים בצורה בוטה שילד לשתי אימהות או לשני אבות גדל בסביבה שאינה טבעית ובריאה - יחלחלו ויהפכו לנורמה. אתה במו פיך, שר החינוך, נותן לגיטימציה לבידול, להחרגה ולהחרמה של קבוצות שונות ולביטויי אלימות בבתי הספר - כל מה שהמחנכים הפועלים תחתיך מנסים להוציא ממערכת החינוך.
אני פוחדת שתיקח את הבחירה החופשית של אנשים החיים במדינה דמוקרטית ותגרום להם לחיות את חייהם בשקר, בסתר ובפחד. ומי מחליט מהי סביבה טבעית ובריאה? האם ישנה תשובה אחת? מבחינתי סביבה טבעית ובריאה היא סביבה המאפשרת לילדים ביטוי עצמי והתנסויות, סביבה המעודדת עצמאות ובו בזמן מספקת ביטחון.
אני רוצה שהילד שלי יגדל בחברה שנותנת לו את האפשרות לבחור ולא מתווה לו דרך אחת. שיראה סביבו קבוצות שונות המקבלות ביטוי והכרה בתוך החברה - ככה, כמו שהן, בלי ניסיון למדר, לפלג או לשנות אותן.
לילד שלי אני לא דואגת. יש לו שתי אימהות חזקות ושלמות עם עצמן, משפחה מורחבת המרעיפה אהבה ללא גבולות ונותנת לו להתפתח בדרך שלו, עם עורף חזק ובהרבה ביטחון. אני דואגת לילדים שאין להם תמיכה כזו; להורים ולנערים השומעים את המושג "טיפולי המרה" ומסיקים שזו דרך לגיטימית להתמודד עם המתנה שקיבלו (כן, זו מתנה!); למשפחות שלמות העלולות להתפרק.
אני פונה אליך בכעס, הרב פרץ, כי זו האחריות שלך. אתה, האמון על מערכת החינוך שלנו, צריך להיות רגיש פי מאה מכולם. להבין שהמילים שיוצאות לך מהפה פוגשות אוזניים צעירות בדיוק בשלב שבו הן מתגבשות, קשובות, סופגות, אבל עדיין אינן די בשלות לסנן אמירות חשוכות. אלו האוזניים של הילדים שלנו, הילדים שבקרוב יתבגרו, יתנו את הטון וישפיעו על אופי החברה - חברה בריאה שבה יש מקום טבעי לכולם.