אנשים שלוקחים כלב, חתול או כל בעל חיים אחר, צריכים לדעת שיחד עם זה מגיעה גם אחריות.
לכולנו מאוד כיף ונחמד לצאת לחופשה עם המשפחה והילדים, אבל מה עושים עם חיית המחמד? חשבתם פעם איך זה מרגיש להישאר לבד? אולי זה נשמע לכם מצחיק, אבל גם לחיות המחמד שלנו יש רגשות, הם אולי לא יכולים להסביר לנו במילים מה הם מרגישים, אבל זה לא אומר שלא עצוב להם או שאין להם חרדת נטישה.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
לצערי הרב, החופש הגדול הוא זה זמן נטישות בעלי החיים הכי מוכר בשנה. משפחות רבות בוחרות לטוס או לטייל בלי חיית המחמד שלהם ונוטשות אותם באיזשהו מקום וחושבות שמישהו כבר ימצא אותם ויטפל בהם. אחרים בוחרים לזרוק את החיית מחמד שלהם במתקנים כמו צער בעלי חיים או הסגרים עירוניים ומשלמים את הכסף בשביל שימצאו להם בית. הרבה אנשים לא מבינים שברגע שהכלב או החתול מגיע לאחד המתקנים הללו – נגזר עליו דין מוות.
יש משפחות שבוחרות לצאת לחופשה ולהשאיר את הכלב קשור בגינה. הם משאירים לו אוכל ומים בסירים גדולים ובטוחים שבזה הם מילאו את המחויבות שלהם. בהרבה מיקרים הכלב מנסה להשתחרר ועלול למצוא את עצמו קשור ברצועה סביב עצמו, וכך הוא מוצא את מותו. במקרה הטוב, הכלב מצליח לברוח, אך גם כאן דינו נחרץ מראש לרעב.
בעידן של היום, בו בכל מקום ניתן למצוא פנסיונים מסודרים לכלבים ולחתולים לא צריך לנטוש את בעלי החיים שלנו. טווח המחירים נע בין 35 שקלים לפנסיון עם הרבה כלבים, ועד ל 100 שקלים לפנסיונים יוקרתיים.
כאשר אתם יוצאים לחופשה, חפשו פנסיון בקרבת מקום המגורים שלכם, או דאגו לדוג-ווקר שיגיע אליכם הביתה על מנת להאכיל את הכלב ולצאת איתו לטיול. אם אין לכם את הכסף, בקשו משכן, חבר או קרוב משפחה לעשות זאת.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
אני, באופן אישי, בוחרת פעמים רבות לוותר על החופשות שלי בגלל הכלבה שלי וחתולי הרחוב שאני מאכילה. כשאני כן יוצאת לחופשה, אני דואגת לסידור הולם בו אני יכולה להיות סמוכה ובטוחה כי הכלבה שלי תקבל את הטיפול הטוב והחם ביותר. אז בפעם הבאה כשאתם מתכננים את החופש שלכם, חשבו גם על חיית המחמד שהפכה לחלק בלתי נפרד מהמשפחה.
הכותבת היא פעילה למען בעלי חיים ופעילה בהסגר באר שבע. לשאלות בנושא בעלי חיים אתם מוזמנים לשלוח מייל