קריאותיו של שכן לשמע צעקות מבית שכנתו, הצילו את חייה של גברת בת 61 אשר נשדדה באכזריות כשהיא לבושה בבגדים תחתונים לאחר שיצאה מהאמבטיה. השודד יצא דקות ספורות קודם לכן מביתה לאחר שאף הכינה לו קפה, אבל חזר דרך המרפסת על מנת לשדוד אותה בלי שום סנטימנטים.
מדובר באירוע שהתרחש לפני 12 שנים ברחוב כספי היוקרתי שבצפון תלפיות בירושלים. הנשדדת, גברת שהלכה לעולמה לפני שלוש שנים בגיל 70 והיתה בזמן האירוע בת 61, נפלה קורבן לעבריין אלים שהיתל בה וניצל את טוב ליבה על מנת לבצע בה שוד אכזרי.
משטרת ירושלים היתה צריכה לחשוד כבר אז בשודד, פתחי איובי (44) תושב מזרח ירושלים, עבריין שודים אלימים שהיה מוכר למשטרה כבר משנת 1993, כמי שנוהג לארוב, לתקוף ולשדוד נשים בשכונות יוקרתיות בירושלים. רק לאחרונה הצליחה המשטרה לבדוק את התאמתו לשוד של הגברת שהלכה לעולמה, בטרם סגרה מעגל עם מעצרו של מי שפגע בה.

2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: Pixabay)

כפיות הטובה

האירוע עצמו התרחש ביום קיץ 5.6.2008. הגברת שנפלה קורבן למזימתו של איובי עברה להתגורר בבית חברתה ששהתה באותה תקופה בחול, במטרה לשמור לה על הבית.
סמוך לשעה 16:00 דפק איובי על הדלת, הציג את עצמו בשם 'עבד' והסביר כי הוא מכר של בעלת הבית והגיע לבקר אותה, אך לא ידע כי היא אינה בארץ. יחד עם זאת, הוא כן ביקש קפה מהקורבן שלו, והיא בתמימותה ובטוב ליבה, הכניסה אותו לבית ואף הכינה לו את הקפה שביקש.
השניים התיישבו לשוחח בפינת האוכל, ולאחר כעשרים דקות, הסבירה לו הגברת המבוגרת כי היא צריכה להתארגן ליציאה. היא ליוותה אותו לדלת, נעלה אותה ונכנסה למקלחת.
בזמן שהתקלחה, פרץ איובי לבית דרך המרפסת. הגברת שמעה רעשים מתוך המקלחת ויצאה אל הפרוזדור כשהיא לבושה בחולצה ותחתונים בלבד. אז היא נחרדה לראות את איובי, עומד מולה בסלון הבית. עוד היא מופתעת, איובי רץ לעברה, התנפל עליה והשכיב אותה בכוח על הרצפה.
העבריין האלים התיישב על הגברת וניסה להוריד את תחתוניה אך ללא הצלחה. זאת משום שהיא נלחמה בו על חייה וצעקה בקול. איובי בתגובה הטיח את ראשה ברצפה, נגח בה מספר פעמים וסתם את פיה בידו.
לאחר שראה כי הוא לא יצליח לבצע בה את זממו, הוא תלש מצווארה של הגברת את שרשרת הזהב שלה, ואיים עליה שיהרוג אותה אם לא תחדל לצעוק. הוא לקח סכין מהמטבח והצמיד אותה לבטנה, אשר תוך כדי מאבק איתו היא נחתכה ממנה.
מאחר והגברת המשיכה להילחם בו, גרר אותה איובי בשערה אל החדרים תוך שהוא מצמיד לה את הסכין לבטנה. הגברת לא ויתרה ולא נכנעה, היא תפסה לו בחוזקה את אשכיו ונשכה את אצבעו. איובי זעק צעקה מרה שהסבה את תשומת ליבו של אחד השכנים אשר הגיע אל דלת הכניסה של הבית וקרא מבחוץ "מה קורה?".
איובי המבוהל לשמע השכן שהגיע, עזב את הגברת מתבוססת בדמה מחתכים שנגרמו לה מהסכין ונמלט מהבית. הגברת פונתה לאחר מכן לביהח, שם היא היתה מאושפזת לאחר מכן למשך 20 יום בהם עברה ניתוח וטיפול בחבלות מהמכות שספגה מהתקיפה האכזרית של השודד.
חייה של הגברת כבר לא היו אותו הדבר, ועד ליום מותה היא סבלה מטראומות שפגעו במהלך חייה שהיו תקינים עד לאותה העת בה איובי ניצל את הכנסת האורחים שלה, והפך אותה לעוד קורבן שלו.
איובי כאמור נעצר לאחרונה וביום שישי האחרון (3.4.20), הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו את הפשעים שביצע בגברת המנוחה. עבירות של מעשה מגונה, שוד מזוין, חבלה ובפציעה בנסיבות מחמירות ואיומים.