בקיבוץ נען, הסמוך לעיר רחובות, קיבלו השבוע בתדהמה את בשורת מותו הפתאומית של תושב הקיבוץ, דובי צפריר בן ה-71. צפריר הלך לעולמו בזמן שעשה את הדבר שאהב יותר מכל: טייל בארץ.
1 צפייה בגלריה
דובי צפריר חבריו
דובי צפריר חבריו
דובי צפריר (בחולצה הכחולה) וחבריו לטיול
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
האירוע הטרגי התרחש כאשר צפריר ז"ל בילה עם חברים באזור נהר הירדן. על פי הדיווחים, בשלב מסוים טבע במי הנהר, לא הרחק מגשר כפר הנשיא. כוחות הצלה הוזעקו למקום, וביניהם אנשי יחידת החילוץ והפינוי בהיטס המיוחדת של צה"ל, יחידת 669, שנקראו לסייע משום שאמבולנס של מד"א התקשה, בשל תוואי השטח, להגיע לזירה. צפריר חולץ מהמים, אולם הכוחות בשטח נאלצו לקבוע את מותו.
ההערכה היא כי צפריר ז"ל נקלע למצוקה, בעת ששהה במי הנהר, ומת. סיבת המוות, שנקבעה בעקבות נתיחה של גופתו, נמסרה למשפחה.
קראו גם:
צפריר ז"ל הגיע לנען בשנת 1982 ממושב מולדת שבמועצה האזורית גלבוע, עם אשתו השנייה, יהודית, בת קיבוץ גן שמואל, ושתי בנותיו שלפני שנים עזבו את הקיבוץ. אנשי קיבוץ נען מספרים כי הוא היה בחור שקט, סגור ומופנם, אבל היה מוקף בחברים מאוד טובים, חי חיים שקטים, ובמשך תקופה ארוכה עבד במפעל צינורות ומערכות ההשקייה המוכר של הקיבוץ.
אל בית המשפחה בקיבוץ, בו ישבה שבעה גם אחותו, עירית, הגיעו במהלך השבוע מאות מנחמים, ביניהם חברי ילדותו של צפריר ז"ל, ולא מעט חברים שטיילו איתו בשנים האחרונות ברחבי הארץ, דבר שהיה אהוב עליו מאוד.
ציקי גל, תושב נען, עבד עם צפריר ז"ל במשך שנים, ובהלוויה שהתקיימה בבית העלמין של הקיבוץ אף נשא הספד לזכרו.
"עבדתי עם דובי ז"ל במשך מספר שנים, והוא אכן היה אדם מיוחד מאוד, איש עבודה, מסור וחכם, שהידע שלו בנושאי חקלאות, תכנון ומערכות השקייה היה רב מאוד", אומר גל, ומוסיף: "ראיתי במשך שנים את יכולתו הגבוהה, ואת תשוקתו לידע וללמידה, ועברנו שנים של עבודה משותפת, עם קשר מקצועי ואישי מתפתח, דובי ז"ל במחלקת התכנון של מפעל הקיבוץ, ואני בשיווק ובפיתוח מוצרים ושיטות השקייה לאחרונה נודע לי שדובי הפך לחלק מקבוצה של טיילים, מיטיבי לכת, החותמים בעקבותיהם את שבילי ונופי הארץ, אותם 'שתה' דובי היקרה בלי רוויה, עד תום".
"מוות שכזה הוא מוות נוראי, גם אם מדובר באדם שאינו צעיר", הוסיף בעצב אחד מתושבי נען ואמר: "כשאדם חולה במחלה קשה, יש לו זמן לחשוב על חייו, להרהר בעברו, ואפילו להתכנון לקראת סוף חייו, להיפרד, אולם במקרה הזה, דובי פשוט נעלם, חייו נגדעו בבת אחת, דווקא בתקופה יפה ונעימה". יהי זכרו ברוך.
לעדכונים - חדשות הקיבוץ