גלריית "ציאורים" בקיבוץ אורים מארחת את התערוכה "יְשֻׂשּום מִדְבָּר וְצִיָּה" של צלמת הטבע והנוף, מתיה שיק, שיש לה חיבור רגשי חזק ועמוק למרחבי הנופים הטבעיים והחקלאיים שבנגב.
2 צפייה בגלריה
עבודה של מתיה שיק
עבודה של מתיה שיק
עבודה של מתיה שיק
(צילום פרטי)
לדבריה, הנוף הפתוח והמישורי נותן לה תחושה של בית, המון חופש, שמחה ומרחב בנפש. השינויים בטבע, העיסוק בקיים ובחולף, עבר ועתיד, הם נושאים המעסיקים את מתיה, אשר חוותה משברים אישיים קשים בחייה. היא בחרה לעסוק במדיית הצילום מזווית ראייה מיוחדת - צילומי אוויר ו"חיבור חזרה" לאדמה באמצעות הדפסתם והטמעתם באריחי קרמיקה, מתכות וחומרים נוספים.
הצילום נעשה תוך כדי טיסה, ללא חצובה וברוח תמידית, כך שמהירות התגובה ויציבות היד היא קריטית.
אוצרת התערוכה גילה ספיר מציינת כי הטבע כפי שהוא משתקף בעדשת מצלמתה של מתיה מייצג את מהות היופי בעולמנו. "טביעת העין של מתיה יוצרת שפה אישית מקורית וייחודית רק לה. מאן ריי, הצלם המהולל כתב כי 'את מה שאינו יכול לצייר הוא מצלם', כך גם מתיה שיק מציירת בעזרת מצלמתה נופים מיתיים, שיוצרים מארגי גוונים דמיוניים, חסרי גבולות וזמן. פָּלֶטָּת הצבעים המרהיבה שבהם משתמש הטבע כדי 'לצייר' את הנוף משמשת השראה לאמנית".
2 צפייה בגלריה
עבודה של מתיה שיק
עבודה של מתיה שיק
עבודה של מתיה שיק
(צילום פרטי)
ספיר מוסיפה כי מתיה מתארת את הנוף כמו קנבס המונח לפניה, שבו הדמיון שלה השולח שלוחות אל הארץ באמצעות עדשת המצלמה, מהווה לה מכחול. "המבט והצילום מלמעלה מציג יריעה רחבה של פיסות נוף ארץ ישראלי עוצמתיות ומרתקות שבהם מתרחשים שינויים לפי עונות השנה, במובנים גיאולוגיים, ארכיאולוגיים ואקולוגיים יחדיו. הטבע משתנה תדיר ומגיע לשיווי משקל חדש המאפשר לסביבה להמשיך להתקיים במחזוריות אין סופית", מספרת אוצרת התערוכה, גילה ספיר.
שיק, חברת קיבוץ אורים, בעלת תואר שני בביוכימיה מאוניברסיטת תל־אביב, מתמחה בצילומי אוויר אמנותיים של נופי ישראל. צילומיה הוצגו במוזיאונים וגלריות בארץ ובעולם, ביניהם מוזיאון תל חי לצילום, גלריית Julie Anne דנמרק, גלריית מונטפיורי, סלון יפו לאמנות, הביאנלה לאמנות בוונציה, ועוד.
הפתיחה: יום חמישי (16.7), שעה 19.30, גלריה "ציאורים", קיבוץ אורים.
שעות הגלריה: ימי שישי, שעות 20:30-19:30, שבתות, שעות 12:30-11:30 או בתיאום עם אסתי - טלפון: 054-6786432 (גם לפתיחת השער). שיח גלריה יתקיים בשבת (18.7) בשעה 12.00. נעילה: 1.8.