משתתפי הפגנת המחאה נגד התנהלות הממשלה, שהתקיימה אמש (מוצ"ש) בצומת שער הנגב שבעוטף עזה, לא ציפו שכך תסתיים המחאה. סמוך לסיום הפעילות, בה נטלו חלק כ-30 איש, רובם ככולם מקיבוצי הסביבה, הותקפו שניים ממשתתפיה ונפצעו באורח קל.
1 צפייה בגלריה
ההפגנה והפציעה של ניר סער
ההפגנה והפציעה של ניר סער
ההפגנה והפציעה של ניר סער
(צילום: ניר סער)
"הגענו להפגנה שקטה", סיפר הבוקר למיינט קיבוץ ניר סער (40), חבר קיבוץ גבים שבמועצה האזורית שער הנגב. "הפגנה שהיתה אמורה להיות סוג של הפנינג, בה היו גם ילדים קטנים. כשביקשנו להתקפל, בתום ההפגנה, הגיעו למקום מספר חבר'ה שאני בכלל לא מכיר והם החלו לקרוע את השלטים שלנו, קיללו ודחפו אותנו. תוך כדי האירוע ספגתי מכה בצוואר. ככל הנראה מישהו מאותם חבר'ה תקף אותי במפתח שבדי ופצע אותי בצווארי. פציעה קלה".
מה התחושות ברגעים האלה?
"זה ממש מבאס. הילדים בכו והיו בהיסטריה. אנחנו גרים בעוטף עזה וחווים גם כך מציאות לא פשוטה. מה שהיה אמש, זה יותר גרוע מירי של קסאם. זו היתה חוויה של איום. הרגשנו מאד מאוימים. הם גם דחפו את חבר שלי לעבר הכביש והתנפלו עליו והכל לעיני הילדים. זה היה מפגן של שנאה של מי שבא במטרה לתקוף אותנו".
משטרת שדרות שהוזעקה למקום פתחה בחקירת נסיבות המקרה והבוקר נעצר חשוד במעורבות באירוע: תושב הדרום בשנות ה-20 לחייו. המשטרה ממשיכה לאתר חשודים נוספים.
(צילום: ניר סער)
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, גינה את תקיפת המפגינים בצומת שער הנגב: "דקירת חבר קיבוץ גבים, ניר סער, מעשה חמור. קורא למשטרת ישראל למצוא את האחראים ולמצות איתם את הדין. אסור שאזרחים שיוצאים למחות ימצאו את עצמם בסכנת חיים, מותקפים לעיניי ילדיהם.
"קראנו לחברות וחברי הקיבוצים לצאת לצמתים בכל רחבי הארץ ולהפגין בעד הדמוקרטיה, בעד שלטון ובקריאה לממשלה לפעול למען אזרחיה. אני גאה כי אלפים מהם עשו כך. אי אפשר להמשיך ולהתעלם מהכיוון אליה צועדת המדינה ומן ההסתה נגד המפגינים שאת תוצאותיה ראינו בצומת שער הנגב".