איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון פנה לאחרונה למשרד להגנת הסביבה בדרישה לפתוח בהליכי אכיפה נגד קצא"א בגין גרימת מטרדי ריח לכאורה.
בעקבות תלונות של חברי קיבוץ זיקים על ריחות דלק חריפים, ערכו הפקחים של האיגוד סיור בחוף הים ובאזור התעשייה הדרומי באשקלון. במהלך הסיור חשו הפקחים בריח חריף בעוצמה 5 בשער הכניסה של מתחם קצא"א. לטענת האיגוד, באותו יום דווח כי קצא"א ביצעה פעולות טעינה במקשר ימי שעלולות להיות מקור לפליטות אדי הדלק, אך למרות פניותיהם החברה לא העבירה להם מידע בנושא.
1 צפייה בגלריה
קצא"א. באיגוד דורשים פיקוח צמוד
קצא"א. באיגוד דורשים פיקוח צמוד
קצא"א. באיגוד דורשים פיקוח צמוד
(צילום: צפריר אביוב)
"בדצמבר 2016 נאסרה על קצא"א פעילות טעינה במקשרים הימיים כשכיווני הרוח הינם בין דרום מערבית 250 מעלות לצפון מערבית 330 מעלות", טענו באיגוד. "קצא"א ביצעה פעולות פריקה וטעינה בניגוד לנהלים ובכך גרמה על פי החשד ליצירת מטרדי ריח ואף לפגיעה באיכות האוויר, היות ומדובר בחומרים כגון בנזן העלולים להיות מסרטנים".
מנכ"לית האיגוד מיטל אמיתי דורשת מהמשרד להגנת הסביבה לעדכן את הנהלים החלים על קצא"א בעניין הפעלת המסוף הימי, ולחבר את מרכז הבקרה של האיגוד למערכות מישוב אדי הדלק (VCU) והפעלת המסוף הימי של קצא"א.
מקצא"א נמסר בתגובה: "כל הפעולות של החברה, ובכלל זה פריקה וטעינה, מבוצעות בהתאם לנהלים ולסטנדרטים המחמירים ביותר. לא נרשמה ולו חריגה אחת במהלך החודשים האחרונים ונמדדו ערכים נמוכים מאוד מהתקן. מלבד קצא"א קיימים באזור מפעלים נוספים, רובם אף קרובים יותר לקיבוץ, שעלולים לגרום למטרדי ריח. במרבית המקרים בהם נבדקו תלונות על ריחות נמצא כי מקור הריח לא משויך לקצא"א".
מהמשרד להגנת הסביבה טרם התקבלה תגובה.